Nieuwe PC - Google Chrome sluit zichzelf af bij download

Status
Niet open voor verdere reacties.

frin

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2005
Berichten
259
Dag,

Heb sinds vorige donderdag een nieuwe PC (Windows 10 64 bit - Panda Dome Antivirus, Chrome), volledig voorgeïnstalleerd gekocht.

Tot heden heb ik niets kunnen downloaden.

Bvb bij online banking, downloaden rekeninguittreksels : chrome sluit zich autonoom af.

Nochtans niet de goedkoopste PC, budget 1350 EUR (inclusief monitor)

Nu zit ik op 't varken.
 
Laatst bewerkt:
Wellicht kun je hier zelf even naar kijken.
 
De PC leverancier heeft een diagnose gemaakt van het systeem.
Het blijkt dat het antivirus programma zorgt voor het crashen van downloads zowel chrome als edge.
Dit is niet te herstellen wegens geen toegang tot software antivirus.
Advies : nieuwe antivirus.
Nu ik heb een betaalde versie over 5 jaar lopen bij PANDA AV (nog enkel jaren te goed).
 
Vreemde leverancier, volgens de help van Panda AV is het programma tijdelijk te stoppen om dit soort acties te kunnen voltooien.
Panda AV zei:
Contextmenu van Panda Antivirus Pro

Met het Panda Antivirus Pro (of Panda Global Protection )-pictogram naast de Windows-klok opent u een contextmenu met verschillende opties. U opent het menu door met de rechtermuisknop op het pictogram te klikken.



De volgende opties zijn beschikbaar:

  • Panda Antivirus Pro: Hiermee opent u het hoofdvenster van Panda Antivirus Pro.
  • Virtueel toetsenbord: Hiermee kunt u uw referenties voor online bankieren en andere vertrouwelijke informatie veilig invoeren.
  • Multimedia-/gamingmodus in-/uitschakelen: Hiermee kunt u uw multimedia-ervaring optimaliseren. U kunt multimediacontent in de volledige-schermweergave afspelen of bekijken, zonder tussenkomst van Panda Antivirus Pro .
  • Ideeën en oplossingen delen: Via deze sectie kunt u ons ideeën en opmerkingen toesturen om ons te helpen Panda Antivirus Pro verder te verbeteren.
  • Technische ondersteuning via internet: Hiermee gaat u naar het Panda Antivirus Pro-ondersteuningsforum, waar u antwoorden vindt op al uw vragen en waar u ideeën met andere gebruikers kunt uitwisselen.
  • Help: Hiermee kunt u op elk gewenst moment het Help-bestand openen.
  • Antivirus starten/stoppen: Panda Antivirus Pro Hiermee kunt u uw computer permanent beschermen. Met deze optie kunt u de bescherming tijdelijk onderbreken en weer hervatten.



Daarnaast toont het pictogram van Panda Antivirus Pro naast de Windows-klok de status van de antivirusbescherming:



Als er geen waarschuwingssymbool op het pictogram wordt weergegeven, is de status van Panda Antivirus Pro in orde.

Als er een kruis met een rode achtergrond op het pictogram wordt weergegeven, betekent dit dat Panda Antivirus Pro de computer niet langer beveiligt. Dit kan betekenen dat de antivirusbescherming is gestopt. Om dit probleem op te lossen, opent u het hoofdvenster van Panda Antivirus Pro en volgt u de aanwijzingen op het scherm.
 
Knap waardeloos van Panda AV. En uitschakelen is natuurlijk geen optie, immers met downloaden loop je het meeste risico.

Kijk eens even hier naar. Daar staan mogelijk een oplossing bij.
 
Knap waardeloos van Panda AV. En uitschakelen is natuurlijk geen optie, immers met downloaden loop je het meeste risico.

Kijk eens even hier naar. Daar staan mogelijk een oplossing bij.

Hmm, daar staat zelfs in de laatste post beschreven hoe je permanent Panda AV download bescherming uitschakelt, lijkt me nog slechter als even pauzeren, nahet downloaden AV weer aanzetten, het bestand handmatig scannen en bij succes installeren.
 
Als ik een link geef dan wil dat natuurlijk niet zeggen dat ik het met de inhoud eens ben. TS kan op die manier kennis opdoen en op het juiste spoor gezet worden, maar blijft natuurlijk zelf verantwoordelijk voor wat die uitvoert. Indien geen oplossing deugt Panda AV gewoon niet! Het is er om te beveiligen en niet om te 'pauzeren' of uit te schakelen. Bij betaalde software chatten met de Panda en de zaak in orde laten maken en anders geld terug.
 
Er is niets aan de hand, want dat kan niet. Panda totaal verwijderen en opnieuw doen. Panda is super hoor. Ik heb panda free al 8 jaar en nooit geen probleem. Chrome even updaten kan ook helpen.

Versie 73.0.3683.103 (Officiële build) (64-bits) de laatste update. En het ligt ook niet aan je computer.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb gewoon de laatste versie van Chrome.
Er moeten toch duizenden nieuwe Pc's met nieuwe Windows 10, Recente chrome en Panda Dôme verkocht zijn.
Downloaden is toch essentieel, dan moeten er massaal klachten zijn.
PC pas vorige donderdag gekregen.
 
Snap sowieso niet de keuze voor een 3e party anti-virus, Windows Defender werkt ook prima en gebruikt weinig resources.

Vermoedelijk staan de firewalls van beide anti-virus progs of aan of de instelling ervan is foutief ingesteld.

Tevens zou het bij een nieuwe PC door de verkoper het goed moeten zijn ingesteld, zo te lezen is het een prutser.
 
Zo hoort het ook! Echter waarschijnlijk is dit de hotfix die al in de link van post 5 stond. Die pc leverancier is geen prutser, maar een lui iemand die gewoon zaken niet uitvoert en maar wat verzint om klanten af te wimpelen. Kost hem gewoon teveel tijd.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan