Database aan Programma koppelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

kappel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2005
Berichten
1.399
Ik heb een programma en een database.
Hoe kan ik deze aan elkaar koppelen?
Dank
 
Dat is een bijzonder vage en cryptische vraag, met volslagen onvoldoende achtergrondinformatie. En de voorgrondinformatie is ook niet het je-van-dat. Dus probeer eens wat meer te vertellen...
 
Ik heb een Access programma en een database van het zelfde programma, ik heb er 10 jaar niet mee gewerkt en ik meen dat je ze moest koppelen.
Het toevoegen van de bestanden lukt niet.
 
Nog steeds vaag :). Access is een database programma en gebruikt dus als basis een database. Die kan je altijd openen als het een .mdb of .accdb bestand betreft.
 
Als de tabellen ook in een access formaat zijn, dan open je gewoon het bestand met de formulieren en andere front§end objecten. Je gaat dan naar de tab external data en klik daar in het import deel (links) op New Data Source en kies "From Database" en dan Access. Er wordt nu een wizzard gestart waarmee je op eenvoudige manier je tabellen uit de andere database file kan linken.
 
Als de tabellen ook in een access formaat zijn, dan open je gewoon het bestand met de formulieren ... Je gaat dan naar de tab external data en klik daar in het import deel (links) op New Data Source
Ik vermoed dat noella een paar zaken door elkaar haalt. Als je een (oude) Access database hebt (*.mdb, *.accdb) dan kun je die gewoon openen vanuit Bestand, Openen etc. Geen probleem. Is je db in een ander programma gemaakt, dan heb je kans dat je die kan importeren. In dát geval moet je via <Externe gegevensbron>, <Nieuwe gegevensbron>, <Uit database> of <Uit andere bronnen> gebruiken. Deze reeks opdrachten komt in dit geval uit Access 2016. Oudere versies werken iets makkelijker.
 
Je kan ook een access database als back-end gebruiken, dat hoeft geen ander programma te zijn. Dit wordt in veel multi-user applicaties gebruikt. De access database met gegevens staat op de server, de front-end met formulieren wordt op de individuele PC's geplaatst met een link naar de tabellen file. Dit kon in de oudere versies, maar kan nog steeds zelfs in Access 2019.


Vriendelijke groeten
NoellaG
 
Denk je dat TS het over een FE-BE constructie heeft? Dan lees je de vraag toch heel anders als ik. Bovendien: dan heb je het in wezen nog steeds over bestanden die allebei de extensie .mdb of .accdb hebben, oftewel: access databases. Of je die database nu splitst of niet, doet bij de hele vraag niet ter zake.
 
Allen dank voor het advies.

Het probleem is opgelost, en achteraf heel eenvoudig.

• Open programma
• Hulpmiddelen voor databases
• Koppelingsbeheer
• Alles selecteren
• Klik op OK
• Naar het databestand (OK)
• En klaar is Kees.
 
Dan heeft noellag dus toch gelijk gehad. Alleen met de verkeerde oplossing :). Het scheelt echt als je je vraag goed omschrijft... dan heb je binnen een paar minuten het juiste antwoord.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan