format datum en tijd Access 2016

Status
Niet open voor verdere reacties.

mlc1

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2010
Berichten
100
Hallo allemaal
Ik heb een database vanuit Access2013 naar Access2016 gekopieerd alles werkt naar behoren op de format functie na
=Format([dat vertrek];"yyyy/mm/dd")& " - "&Format([tijd vertrek];"hh\.nn")
Dit geeft de foutmelding #Type! in de nieuwe database 2016

wat gaat hier fout?

Graag jullie oplossing
Bij voorbaat dank
mvg Ron
 
Wat er fout gaat is moeilijk te zeggen al vermoed ik een probleem met een bibliotheek. Je kunt eens proberen om de code te compileren. Dan vind je het probleem meestal wel. Heeft vaak ook niets met de ‘probleem’ functie te maken.
 
Wat er fout gaat is moeilijk te zeggen al vermoed ik een probleem met een bibliotheek. Je kunt eens proberen om de code te compileren. Dan vind je het probleem meestal wel. Heeft vaak ook niets met de ‘probleem’ functie te maken.
 
Dank je. Ik heb de database opnieuw gecomprimeerd maar geen resultaat
Zit er niet een verschil in Format tussen access 2013. En access 2016?
Groet Ron
 
Hallo, aangezien de foutmelding #type is vermoed ik dat het veldtype van één van de velden niet correct overgezet is. Probeer eens met Format([dat vertrek];"yyyy/mm/dd") apart en kijk of je dan de foutmelding nog krijgt. Check ook de veldtypes.
 
Zit er niet een verschil in Format tussen access 2013. En access 2016?
Nee. Er zit dus iets anders fout. Aangezien Access 2013 en 2016 inhoudelijk compatibel zijn, en je zelf aangeeft dat er niets is veranderd in de structuur van de database, mag daar het probleem niet zitten. Ik zou zeggen: het is tijd voor een voorbeeldje :). Aangezien ik met A2016 werk, zou ik het probleem moeten kunnen reproduceren. En als ik het kan reproduceren, dan kan ik het vermoedelijk ook wel oplossen.
 
Octafish. Ik ben 6 mei weer op kantoor en kan dan Eea uploaden dus enige vertraging in deze casus
Excuses
Groet Ron
 
Hallo NoelaG en Octafish

Sorry voor laat antwoord Format is inmiddels opgelost.

Door een nieuwe lege database aan te maken en alle tabellen formulieren rapporten etc te importeren vanuit de oude database ging het goed
waarschijnlijk is door Wetransfer (van de ene naar de andere computer, kon niet met een USBstick) de database corrupt geraakt.
In ieder geval hartelijk dank voor het meedenken

Met vriendelijke groet Ron
 
Laatst bewerkt:
Je oplossing (nieuwe db aanmaken) heeft het vermoedelijke probleem inderdaad 'vanzelf' opgelost, omdat ik dus denk dat het niks met WeTransfer te maken heeft, maar alles met bibliotheken die verwezen naar oudere versies. Maar alles importeren lost dat probleem inderdaad op :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan