Miniaturen verdwenen op nieuwe PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

frin

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2005
Berichten
259
Dag,

Van vorige week heb ik een nieuwe PC met Windows 10 Home.

Nu zie ik dat bijna alle miniaturen (pictogrammen) van afbeeldingen en video verdwenen zijn.

Ook alle pictogrammen van de bladwijzers (Chrome) zijn verdwenen.

Niet goed.
 
Zijn ze wel gekoppeld aan een (standaard)programma? Op een bestand gaan staan en dan rechtermuisknop > Openen met > Standaardprogramma selecteren > OK en/of Toepassen etc.
 
Wellicht zijn dat allemaal andere programma's dan 8 jaar geleden (Windows 7).
 
Krijg je dan geen keuzes (programma's) aangeboden? Kan ook door in het zoekvak > Standaardprogramma's te typen etc. Of zijn het in W10 apps?
 
Heb zelf wat zitten zoeken.
Het zijn enkele reeksen oude foto's en filmpjes met digitale camera (tussen 15 en 20 jaar oud).
Maar vooral alle youtube downloads (meer dan duizend muziek videos uit de jaren 70 en 80).
Deze werden gedownload door een programma van DVDVideoSoft.
Op mijn vorige PC met Windows 7 nooit een probleem mee gehad.
Ik heb een test gedaan en een nieuwe video gedownload van youtube, hetzelfde resultaat, geen pictogram.

Dat is erg, daar heb ik 10 jaar werk aan gehad = HOBBY.
 
De video's spelen ook niet meer af in Windows Media Player, enkel geluid, geen beeld.

Met een oud programma Media Player Classic lukt het wel.

Waarom die nieuwe dure Windows 10, niets als problemen.
 
Beste frin. Zeer vervelend en ik leef met je mee. Echter klagen en herhalen helpt niet.
Als jij een nieuwe pc hebt gekocht dan zou de verkoper je als service daar even mee moeten helpen. Maar ja, we weten allemaal wel hoe dat werkt. Druk, druk en ze willen geld zien.

Kijk eens welke extensies deze bestanden hebben .mp4. Kijk ook naar de koppelingen van deze extensies. Wat heb je gedaan met het selecteren van de standaardprogramma's? Waar zijn de foutmeldingen en screenshots?

Heb je > Probleemoplosser of probleemoplossing in het zoekvak getypt?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan