• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cursus Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

pouletten

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2010
Berichten
70
Hallo allemaal,

Ik heb niet zo zeer een hulpvraag omtrent Excel zelf, maar meer een vraag over hoe ik mijn kennis over Excel kan verbreden. Ik heb in het verleden een cursus Excel voor beginners en voor gevorderden gevolgd, maar dit vond ik te makkelijk. Ik heb op eigen houtje een klein beetje VBA geleerd, maar ik merk dat ik het prettig zou vinden om meer kennis te hebben en mijn manier van werken een niveau hoger te krijgen. Nu heb ik al een beetje rond gekeken op internet, maar de meeste cursussen die ik tegen kom, zijn te makkelijk. Hoe hebben de experts op dit forum hun kennis verkregen? Ik hoor het graag. Met vriendelijke groet Pouletten
 
Ik noem mijzelf verre van een expert, echter heb ik mijn vaardigheden door "te doen" opgedaan. Ik duik dus in een uitdaging die voor mij nut heeft en probeer dan door heel veel research die uitdaging tot een goed einde te brengen.

Veel lezen en zoeken, op bijv. helpmij.nl (er zijn ook nog legio andere helpsites), naar wat je wilt kan al een heel eind je vraag oplossen.
 
Voor mij geldt hetzelfde als Titatovenaar. Van de vragen van anderen kan je een hoop leren. Google is natuurlijk ook fantastisch, al moet je in het begin een beetje worstelen met welke termen (Engels) je dan moet gebruiken als trefwoord. Vaak kom je via google dan op meerdere helpfora uit.
 
Hallo,

Ik sluit mij geheel aan bij de andere helpers welke al een post hebben geplaats.
Excel is zoveel omvattend dus is mijn vraag, waar ben je specifiek naar op zoek binnen de ontelbare mogelijkheden v.w.b. Excel?
Bv. VBA, functies, draaitabellen, Power Pivot, enz.?
Er is onnoemelijk veel te vinden hier bij Help Mij, YouTube, Google, enz.
Door de helpers van Help Mij ben ik ook al tig keer op specifieke vragen geholpen.
Waarvoor nog altijd dank hiervoor.

Mvg
Peter
 
Laatst bewerkt:
Dank jullie wel voor jullie antwoorden. Ik zou mij graag meer verdiepen in VBA. Ik overweeg een carrière switch en derhalve ben ik aan het kijken of ik d.m.v. cursussen wat bij kan spijkeren. Vandaar. Gelukkig leer ik inderdaad ook via dit forum en zelf uitproberen. Toch had om het fijn gevonden als er meer houvast was. Eve goed bedankt
 
dank jullie wel. Ik zal zeker een van de boeken bestellen, want ik merk dat ik vastloop op dit moment. Ik weet meer dan gemiddel over Excel en ik heb zelf weinig gevonden wat voorziet in mijn behoefte. Bedankt voor het meedenken!
 
@edmoor

bedankt voor de link naar deze cursus !
Voor mij als leek zeker de moete waard :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan