windows10 blijft in beginscherm hangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert2000

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 mei 2019
Berichten
1
LS,

Sinds gisteren een probleem met mijn windows 10.
computer wil niet opstarten en blijft in beginscherm hangen.
Knippert en gaat weer uit en aan.
Komt niet in inlogscherm.
Heb computer inmiddels 25+ keer opnieuw opgestart.

Hoe kan ik dit verhelpen?

Alvast hartelijk dank voor het meedenken.
 
Hallo, Goed en handig dat je op het Helpmij.nl forum bent.

Wat ik niet bij de adviezen zie staan dat is dat een soldeerverbinding van een (verleng) kabeltje slecht kan zijn geworden en het contact verliest. Een aan en uit gaande computer heeft bij mij meer dan eens een slechte stekker gehad. Als een draadje slecht aan een contact gesoldeerd zit dan vergaat het langzaam. Bij het voeren van stroom door een slecht contact loopt de warmte en weerstand snel op. Een harde schijf die geen contact meer heeft schakelt de computer weer uit. Als je geen slechte solderingen aan de kabel stekkers ziet, probeer dan in ieder geval met een andere harde schijf want die kunnen slechte contactpunten onder de printplaat hebben.

Afhankelijk van de soort, het vermogen en de ouderdom van de voeding zou het ook een kapotte voeding kunnen zijn. Is er wat van pepermunt geur te ruiken bij de voeding?

Ventilatoren kunnen de computer in sommige computers uitschakelen wanneer zij niet draaien. Tijd misschien ook om de computer van binnen weer stofvrij te maken. Laat ventilatoren niet heel hard ronddraaien met stofzuigen of mechanisch blazen.

Aan de elektronica zijn de condensatoren (stroomverdelers) interessant, de kleine zijn zwarte torens met een in drieën gedeelde metaal kleurige bovenkant. De bovenkant ervan mag niet bol staan en de hulzen niet los zitten, ze ontploffen trouwens ook wel eens. In voedingen zitten hele grote en daar kan ook na het uitschakelen van de spanning nog lange tijd hoogspanning op staan. Voorzichtig dus. In ieder geval zodoende de binnenkant inspecteren en stekker er even uit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan