zie nooit berichten in verwijderde items

Status
Niet open voor verdere reacties.

duin1

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
1.695
Ik had eerst outlook expres. Was voor mij makkelijk. Is er nu helaas af. Ik heb nu Microsoft outlook in windows.8

Deze vind ik persoonlijk wat ingewikkelder. Het moet voor mij zo eenvoudig mogelijk zijn,met alleen mappen voor in,uit,verzonden en verwijderd. En natuurlijk de contactpersonen

Als ik nu e-mails verwijder (ook vaak per ongeluk,gaat te snel) staat er niet in het item VERWIJDERD. Deze vind ik dus nooit meer terug.

Hoe kan ik dit voorkomen?:shocked:
 
Vertel welke Outlook versie je nu hebt.

Je kunt instellen: als je een berciht verwijderd dat dat bericht naar de map Verwijderd item wordt verplaatst, OF dat bericht meteen linearecta wordt ‘echt’ verwijderd.
Kijk even naar de Instellingen bij het programma Outlook.
 
Waar instellingen

Ik heb Microsoft Outlook 2007 (zie ook print screen) Waar vind ik instellingen?

Mod edit. Bijlage verwijdert i.v.m. privacy. Mailadressen duidelijk zichtbaar in doc.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zie juist op het nippertje map Trash staan.
Daar staan je verwijderde e-mails.
 
Laatst bewerkt:
@DANIEL162 : er wordt vanaf het begin al over de Trash geschreven, ofwel Prullenbak, dat is het probleem niet.
Het probleem is dat de mail die weggegooid wordt niet eens in de Prullenbak terecht komt maar direct verdwijnt.
.... of bedoel je iets anders?

Verder:
Het verwijderen hangt ook af of je POP3 of IMAP gebruikt.
https://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=71979
Hier speelt dat probleem ook.
In dat topic zie je een plaatje met IMAP, heb jij die ook of hoe ziet dat er uit?
Zet dat plaatje een hier neer.


Zelf kwam ik nog deze ook nog tegen:
tip16_1.gif
 
Laatst bewerkt:
imap

zie bijlage

Mod edit: Bijlage verwijdert i.v.m. privacy. 2 emailadressen waren duidelijk zichtbaar.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@route99 IMap werkt niet goed in Microsoft Outlook 2007
Als ik mac gebruiker werd en IPhone bezat, werd ik verplicht, een nieuwere versie Microsoft Outlook (Microsoft Outlook 2016 )aan te schaffen, voor gebruik op Pc/Laptop
We lopen de feiten vooruit, want we weten niets over die instellingen van duin1

@Duin1 je was me juist voor met die bijlage.
Voor mij part neem een nieuwere versie Office.
 
Laatst bewerkt:
Laten we het nu bij de feiten houden, imho.

Voor het aanpassen van een vinkje zou ik geen nieuw pakket willen adviseren tenzij de TS er zelf mee komt.
 
Laatst bewerkt:
@route99 Ik stel maar voor.
Mag ook mijn mening geven zeker! Heb het zelf meegemaakt.

imho = Internet slang
 
Laatst bewerkt:
We zitten toch op internet....:thumb::thumb::thumb::cool:
 
Inderdaad verouderd, ben meer voorstander van Office programma. Als je toch word en excel enz gebruikt.
 
Ik vraag het gewoon @duin1 : waarom wil je nog steeds een ouder pakket gebruiken obv Outlook 2007?
Lijkt me handiger dan dat ik het ga invullen....
 
@ duin1,
Als je een bijlage plaatst, zorgt dan dat er géén privé gegevens erop staan, zoals e-mailadressen.


Ik heb Microsoft Outlook 2007 (zie ook print screen) Waar vind ik instellingen?

Oeps, Outlook 2007 wordt niet meer ondersteund door Microsoft sinds 10/10-2017.

De benamingen zal wellicht iets anders zijn, hier Outlook 2016 - Windows 10.

Klik op Bestand (rechtsboven) vervolgens wordt het scherm Opties voor Outlook geopend.
Klik op E-mail in de linker kolom en (in het rechter scherm deel) scroll naar Opschoning van gesprekken.

5ccc539d1eaa5-Screen_Shot_05-03-19.JPG


Stel Prullenbak in en klik onderaan op OK.

Naar aanleiding van jouw screenshot:
Heb je ook al gekeken bij Persoonlijke mappen >> Verwijderde items?
Heb je trouwens al bij Prullenbak of Trash gekeken? Scroll ook nog verder naar beneden.
En klap xxx @ ziggo.nl uit >> klik op het PLUS-teken. Daar zal ook een Trash en/of Prullenbak zijn.


5ccc58ff56156-Schermafbeelding_2019-05-03_om_16.56.18.jpg
 
misschien ander email-programma maar wel hetzelfde emailadres behouden

Hoi,

Bedankt voor alle prima tips. Erg leuk!

Het onderstaande kan ik niet vinden,de rest heb ik geprobeerd behalve Thunderbird. Is dat een eenvoudig programma?

Klik op Bestand (rechtsboven) vervolgens wordt het scherm Opties voor Outlook geopend.
Klik op E-mail in de linker kolom en (in het rechter scherm deel) scroll naar Opschoning van gesprekken.

Een ander office programma is wel duur of zie ik dat verkeerd.?

Ik gebruik deze website al sinds lange tijd maar helaas te weinig,daarom ben ik nog steeds een leek (en ouder geworden) Maar wel een prima website!!!:thumb:
 
Klik op Bestand (rechtsboven) vervolgens wordt het scherm Opties voor Outlook geopend.
Klik op E-mail in de linker kolom en (in het rechter scherm deel) scroll naar Opschoning van gesprekken.
Dat is mijn fout, mijn excuses, had moeten zijn Klik op Bestand (linksboven)

de rest heb ik geprobeerd behalve Thunderbird. Is dat een eenvoudig programma?
Thunderbird is een goed e-mailprogramma, ik gebruik zelf niet, maar een moeilijk programma zal het niet zijn. Je zou even moeten wennen denk ik. Thunderbird wordt wel veel gebruik.

Een ander office programma is wel duur of zie ik dat verkeerd.?
Het begrip duur is relatief, kijk even hier: Office 2016 Professional Plus.
 
Mijn zoon is zeer tevreden met eM, een gratis versie tot 2 accounts, dus daar heb je genoeg aan.
Hij roemt vooral dat het super overzichtelijk is hoe de mail georganiseerd is en er zit ook een uitstekende agenda.
Je hoeft totaal geen nieuw Office pakket te kopen
https://www.schoonepc.nl/tools/emclient.html

Thunderbird blijft ook een goed alternatief.

PS: Wil je een modernere versie van een Office pakket, neem het gratis Libre Office, daar zit alles in wat je voor de rest nog mogelijk nodig zou hebben.
Voor thuis is dit voor 99.999999+% van de NL-ers (m/v) al meer dan genoeg. Modern en prima en toch gratis (Open source).
 
bedankt allemaal,opgelost

Beste allemaal,

Probeer nu eerst thunderbird e.a. Dacht dat Microsoft 2016 veel duurder was. Ook dat is het proberen waard.

Bedankt allemaal voor jullie hulp! Fantastisch!!:thumb::thumb::)
 
Office 2016 geinstalleerd,maar krijg een melding over licente

Hoi,

Kreeg ook een tip van IEscape om office 2016 te downloaden via link. Heb daarvoor ongeveer 22 euro betaald.

Als ik nu outlook open ontvang ik de volgende melding:

via link of telefonisch activeren en daarna het begrip dat het niet lukt. (telefonisch contact opnemen?) Zie 2 bijlagen Wat moet ik doen?
 

Bijlagen

  • printscreen office 2016.docx
    215,7 KB · Weergaven: 44
  • printscreen1-office2016.docx
    222,4 KB · Weergaven: 45
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan