cellen in 2 bestanden vergelijken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Angela69

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2017
Berichten
189
Hallo allen,

Ik heb twee bestanden waarvan in beide bestanden de eerste kolom getallen bevat die met elkaar vergeleken moeten worden,
kan iemand een code maken waarbij de cellen van overeenkomstige getallen in beide bestanden gearceerd worden door b.v. de cel een kleur te geven?
Zie voorbeelden
 

Bijlagen

  • deel1.xlsx
    8,1 KB · Weergaven: 37
  • deel2.xlsx
    8,4 KB · Weergaven: 38
Wat voor code zoek je dan? Staan beide bestanden open? Wil je het vanuit 1 specifiek bestand runnen? Mag het ook met een simpele formule als Countif in combinatie met voorwaardelijk opmaak. Er zijn zeer veel mogelijkheden alleen moet jij even vertellen wat er moet gebeuren.
 
Beide bestanden staan open, het gaat erom dat in beide bestanden de te vergelijke cel gearceerd wordt door b.v. een kleur er aan te geven.
 
zoiets?
 

Bijlagen

  • deel1.xlsm
    19,2 KB · Weergaven: 41
  • deel2.xlsm
    18,9 KB · Weergaven: 35
Het idee is goed, maar met deze code kloppen de resultaten niet.

Er hoeft alleen maar gecontroleerd te worden of beide getallen zowel in deel1 als deel2 staan, die worden dan in beide werkbladen geel gemaakt.
Dus 1 knop is voldoende
 
Beide bestanden even in 2 tabjes gezet maar het principe principe blijft gelijk.
 

Bijlagen

  • deel1 en 2.xlsb
    9,6 KB · Weergaven: 35
Mooi, maar waar staat de VBA code nu?

Ik had toch liever de referentie naar twee aparte werkbladen en specifiek in 1 werkblad runnen
 
Het idee is goed, maar met deze code kloppen de resultaten niet.

Er hoeft alleen maar gecontroleerd te worden of beide getallen zowel in deel1 als deel2 staan, die worden dan in beide werkbladen geel gemaakt.
Dus 1 knop is voldoende

ik denk dat het wel klopt die twee knoppen dienen enkel omdat je vergeten bent te vermelden vanuit welk bestand de vraag gesteld moet worden.
 
Een VBA code is in mijn geval wenselijker, er moeten n.l. nogal wat bestanden vergeleken worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan