addon domain, alias domain of een sub domain> SEO en kosten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Weazl

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2009
Berichten
39
Beste Forumleden,

wij hebben een WP site, een fysiotherapie georiënteerde site.
Waarbij we soms te horen krijgen dat deze al redelijk vol staat.

Nu komen er een paar diensten bij, personal training en fitness. Daarom wordt er nu voor gekozen om deze sites uit elkaar te trekken.
een aparte fysio-site en een fitness-site.

Ik maakte een alians domein aan op de webserver van het fysiiotherapiedomein, linkte het fitnessdomein aan de nieuwe wp site en...........
en toen vroeg ik mij een paar zaken af.

Is dit de slimste oplossing? 2 aparte sites.
is dat goed voor je SEO, of had ik het op een andere manier moeten doen......als subdomein of een anders...

wat raden jullie aan en dan met name op SEO, vindbaarheid en kosten. Want een gehele andere site is voor bepaalde plugins ook weer aparte kosten..

mvg
 
Laatst bewerkt:
Kun je niet met een soort keuze knop switchen op 1 site tussen het fysio en het fitness deel?
Ze krijgen dan ieder hun (sub) menu maar je hebt maar een site en toch voor het oog overzichtelijk/gescheiden.
Vond der niet zo snel een voorbeeld van.
Anderen doen het bijv zo als ik ff google:
https://fysio-dynamiek.nl/
nog een
https://fysiotherapie-ede.nl/
of zo:
https://www.fysiotherapiehouwerenruijs.nl/

Sorry voor alle fysio's die ik niet genoemd heb... een greep wat ik zo snel zag via Google dus.
 
Laatst bewerkt:
Beste Route99,

dat zijn mooie sites, maar dan blijft het wel een fysio uitstraling hebben. Voor de fysiotherapie site helemaal prima.
Maar voor de fitness en personal training is dat niet fijn. Dan is het prettig als zij qua immago en qua setting daar los van staan.
Ze staan er ook los van.

In eerste instatie maakte ik ook een afgezonderd deel binnen de site alleen de main menu balk deed soms raar. Ik had twee main menubalken 1 voor de fysiosite en de andere voor de fitness. Alleen dit werkte niet foutloos. Weet niet waarom.
maar ook het feit dat het mail adres dan fysiotherapie bevat in zijn domein was een keuze om het separaat te maken met links naar elkaar.

maar dan is een extra domein (fitness domein) op de webhosting erbij de beste oplossing? qua kosten en SEO?

mvg weazl
 
Zet er een zeer nette maar neutral keuze start pagina voor... zoiets als links af naar de fysio en rechtsaf naar de fitness.
De kleurstelling/uitstraling v/d paginas kun je dan onafhankelijk maken.

Of: Hoeveel sites kun je kwijt in de squel database, toch wel 2 minimaal?
Ik heb nl ook wel eens 2 sites naast elkaar gezet, \site1 en \site2
op een van de 2 staat dan de zeer nette maar neutral start/keuze pagina .

Van dat laatste punt heb ik geen verstand. Ben nooit commercieel bezig.
 
Persoonlijk hou ik van www websites, m.a.w. ik gebruik nooit subdomeinen anders dan www.

2 aparte sites. is dat goed voor je SEO
In het begin zal de bestaande website wegzakken in de ranking omdat er veel content wordt weggehaald. De nieuwe website zal laag in de ranking starten (omdat het een nieuwe website is) maar vlot in de ranking stijgen omdat er direct al veel content op komt te staan. Ik ga er vanuit dat de SEO optelsom van 2 aparte websites na een tijd net iets beter ligt dan 1 website zoals het nu is.

Suc6 met de websites.
 
In de settings waar de www naam staat bij het bedrijf die waar je het www account hebt, pas de \site1 naam..... dus de klant ziet het niet die ziet alleen www.....
De \site1 bestanden kunnen totaal ergens anders staan, dat staat in principe los van wie je de www naam huurt/koopt...
En je kunt vanuit site1 naar site 2 linken waar het andere werk bijv fitness staat.
Alleen: hoe erg is het om 1 portaal pagina te hebben met keuze fysio en fitness.
Het zal best wel in een site kunnen maar zo kun je heel makkelijk van template verschillen en dus van stijlen.
 
Laatst bewerkt:
2 aparte sites. is dat goed voor je SEO, of had ik het op een andere manier moeten doen...... als subdomein of een anders...
@route99 mijn antwoord was een reactie op dit stukje van de vraag, niet op de gehele vraag ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan