video's hernoemen op datum waarop deze zijn gemaakt

Status
Niet open voor verdere reacties.

bouncer1980

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2006
Berichten
320
ik gebruim voor foto's bulk rename utility, maar voor mijn mp4, avi en quicktime bestanden werkt dit helaas niet. Wat ik wil is het bestand hernoemen als de datum waarop de video is gemaakt dus %Y-%m-%d %H.%M.%S, echter wat bij foto's prima werkt door bij autodate --> type Taken(original) te pakken. Werkt dit voor video's niet.
Ik zie alleen een created, accessed en modified veld, maar dit zijn niet de juiste datums. Als ik via verkenner kijk zie ik de juiste datum in het veld "medium gemaakt op" staan.

Is er software waarbij ik dit veld kan gebruiken om de bestandsnaam te veranderen hierin?

Heb geen zin om honderden verkeerd genoemde bestanden handmatig te gaan hernoemen

alvast bedankt
 
Kijk eens bij Métamorphose.
 
Dat werd er niet bijgeschreven ... van die andere 2 weet ik het zeker dat ze op alle laatste 3 of 4 versies van Windows werken.
 
Métamorphose2: geeft ook niet de juiste datum, alleen de create datum, die staat om een of andere reden niet goed bij mij.
faststone: alleen voor foto's ondersteunt geen video
ifanview: geen rename utility gevonden in dit programma
 
Laatst bewerkt:
Irfanview.... kan dit wel... ff rustig bekijken helpt.....
En zie je het niet in 1x ... zoek dan zo met Google: batch rename irfanview
en dan staat er bij 1 vd eerste hits:

https://www.bleepingcomputer.com/forums/t/43854/batch-renaming-using-irfanview/

Edit: niet zo snel aan gedacht VLC kan het ook. Dat lijkt me het handigste nog.
https://www.techjunkie.com/batch-convert-vlc/

batch rename werkt, maar niet op dat specifieke datum veld wat ik nodig heb (medium gemaakt op)
 
VLC werkt ook niet ?
Je quote alles, het is een beetje rommelig want het staat er net boven.
Alles alles niet werkt is het handiger om per programma aan te geven wat er niet werkt.
Nu lijkt het of de batch rename voor beiden werkt maar het kan ook voor Irfanview alleen zijn.
Niet quoten en exact vertellen wat het is, is voor de helpers veel duidelijker en houdt het forum beter leesbaar.
 
bij VLC converteren kan ik selecteren naar welk bestand ik het wil omzetten, ik wil niets omzetten, alleen een naam aanpassen. Deze optie zie ik helaas niet bij VLC. Zal wel aan mijn beperkte kennis liggen.

Bij het programma advanced renamer, zie ik wel dat de juiste datum te zien is, echter lukt het me nog niet om het hiermee te hernoemen, denk dat ik hier wat verder in ga duiken.

IrFanView: lukt me niet om de juiste datum eruit te halen, heb dit geprobeerd: $T(%d.%m.%Y), maar dat geeft de gewijzigd op datum, niet de orginele gemaakte datum
 
Knipsel.JPG

hier de benodigde tag uit de exiftool. Maar so far so good. Nu kom ik er niet mee verder.
Denk dat het de bedoeling is om dit in een script te zetten, maar daar heb ik echt te weinig programmeerkennis voor.
Iemand hier ervaring mee?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan