docx-documenten aanmaken met een batch file

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Meubilair
Lid geworden
13 jun 2016
Berichten
9.638
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H@S en Office 2021 Prof Plus
Code:
@echo off
echo.>"Aanhangwagen(s).docx"	
echo.> "Accountant.docx"
echo.> "Acties.docx"

Hiermee kan ik docx files aanmaken, maar deze zijn niet te openen (beschadigd). Is er methode waarbij dat wel kan?
 
Een bestand met de extensie .docx is nog niet een voor Word herkenbaar bestand.
De manier waarop je ze nu aanmaakt resulteert in een helemaal leeg bestandje.

Maak met Word een leeg .docx document en gebruik die als basis om een kopie van te maken.

Als je dan wilt weten hoe een Word document er echt uit ziet, hernoem dan dat lege document naar .zip en pak deze uit.
 
Laatst bewerkt:
Begrijp ik niet. Is dat te vertalen in een opdrachtregel: maak een leeg document docx aan en noem dat Acties, Accontant?
 
Maak met Word een nieuw document en sla deze op als Leeg.docx
Opdracht daarna:
Copy leeg.docx "Aanhangwagen(s).docx"
Copy leeg.docx "Accountant.docx"
Copy leeg.docx "Acties.docx"
 
Laatst bewerkt:
Mooi, is gelukt. Nu ben ik alleen even kwijt hoe ik in een Word-document aan het begin en eind van de regel tekst toevoeg. 600 en meer regels.
Ik dacht dat met jokertekens ^ vervangen door... was, maar dat wil mij niet lukken.
 
Laatst bewerkt:
Vanuit een batchfile zal dat niet gaan als je dat bedoelt.
 
Leg eens uit wat je nu wilt, want er is geheid een simpelere werkwijze. Mits we weten wat het doel is, dan kunnen we daar veel betere hulp bij geven. Nu lijkt het alleen maar op bladvulling...
 
Vanuit een batchfile zal dat niet gaan als je dat bedoelt.
Nee, dat bedoel ik niet. Ik heb alle regels in een Word-document. Ter voorbereiding pas ik dan het begin en eind van de regel aan. Toevoegen tekst zoals in post 4 staat Copy leeg.docx en .docx en daar maak ik een batch file van.

Toevoegen heb ik gevonden en kan via ^p etc.

@OctaFisch
Het doel staat toch in het voorbeeld-code en drie regels is toch niet anders dan 600.
Jij en ook Edmoor zouden er wel een macro voor kunnen schrijven, maar het is maar eenmalig voor een tekstbestand van 600 regels. Dus dat hoeft niet. Ik heb wel een macro om honderden mappen en meer aan te maken.
Bedankt, ik ga het later uitwerken en uitvoeren.
 
Het doel staat toch in het voorbeeld-code en drie regels is toch niet anders dan 600.
Dat bedoel je met een goede omschrijving?

En dan dit:
Nu ben ik alleen even kwijt hoe ik in een Word-document aan het begin en eind van de regel tekst toevoeg. 600 en meer regels.
Is toch ook niet echt duidelijk.

Je wilt dus een basis leeg Word document kopiëren naar een aantal andere (dus ook lege) documenten. Tot zover is het makkelijk (inderdaad, maak eerst een Word document aan en kopieer dat). Maar voor het vullen van dat document moet je tóch Word openen. Al dan niet geautomatiseerd. Wat is dan het nut van het eerst kopiëren van dat lege bestand? Maak dan gelijk vanuit Word de (gelijk maar gevulde) documenten aan, zou ik zeggen. En voor 600 regels tekst kun je best een truc gebruiken (tenzij het specifieke tekst is natuurlijk).
 
Beste OctaFish jouw bedoeling is goed, echter als je even de code van post 1 in een batch-file gezet en getest had, had je gezien wat daar uitrolde. Die maakt docx-bestanden aan met die namen. Edmoor begrijpt wel wat de bedoeling is, want die kent mij nu wel.

Dat later dan een misverstand ontstaat, kan gebeuren. Ik maak batch-files eerst door de tekst (600 regels) in Word te zetten (stonden er al), dan opdrachtregels daarvan maken en dan zet ik het in kladblok en dan sla ik deze op met .bat

Dus ik heb een tekstbestand dat 600 regels heeft, omgezet naar een batch-file, die maakt van de regels 600 Word-documenten. Inmiddels is alles gelukt. Dus die documenten zijn allemaal leeg!

Bedankt voor het meedenken en de hulp.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan