Te kopiëren bestand te groot voor usb stick

Status
Niet open voor verdere reacties.

verslegerss

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2010
Berichten
34
Ik heb een lege usb stick van 30 GB, deze usb stick werkt perfect. Nu wil ik er een bestand op kopiëren van 17 GB (grootte op schijf), computer geeft de foutmelding doelbestandssysteem is te groot? Hoe kan 17 GB nu te groot zijn voor een lege usb stick van 30 GB?
 
Dat zulke grote bestanden er op kunnen geldt oa als de usb stick NTFS geformatteerd is.
Dus om het kort te maken, doe dat in de verkenner, R-muis op usb stick en kies voor formatteren en kies NTFS.
Daarna is de stick wel geschikt voor grotere bestanden.
Ik kan er nog meer over schrijven maar dat is alleen verwarrend.

Tip: Staat er al iets op dat je bewaren wilt zul je dat ergens anders heen moeten copyen want het gaat 100% verloren....
 
Laatst bewerkt:
Normaal gebeurt dat niet. Doe het nu eerst. Heb het al zo vaak gedaan en de stick gaat er echt niet stuk van, wel netjes ontkoppelen/verwijderen als ie klaar is.
 
Kijk eerst eens of deze nog FAT ipv NTFS is.
 
En als het probleem blijft aanhouden?
Dan kun je een fake-stick hebben. Merknaam? Gekocht bij? Prijs?
 
Laatst bewerkt:
C!T computer totaal zei:
Pas op met namaak

Op sites als eBay en AliExpress worden usb-sticks van 1 of zelfs 2 TB voor een paar euro aangeboden. Trap er niet in! Vaak hebben zulke koopjes niet meer dan 8 of 16 gigabyte aan opslag.

Dergelijke oplichterij is niet nieuw. Meer dan tien jaar geleden schreven we zelf al het programmaatje H2testw om te controleren of de echte opslagcapaciteit van een usb-stick overeenkomt met de capaciteit die op de verpakking wordt vermeld. Die tool is dus nog steeds waardevol.



https://pzz.to/click?uid=17496&refe.../uitgaven/2017/07-08/h2testw.zip&text=H2testw

Bron
 
Laatst bewerkt:
30 Gb lijkt me niet echt bijzonder. Dus eerst maar het resultaat vd formattering afwachten lijkt me.
 
Beste route99,
En als het probleem blijft aanhouden?
Dan ga ik er vanuit dat TS wat jij schrijft in post 2 uitgevoerd heeft, alhoewel ik me de laatste tijd wel steeds meer begin af te vragen wat mensen in een topic nog (goed) lezen!
 
Laatst bewerkt:
Het is voor de helpers niet altijd duidelijk of iets wel of niet gedaan is.
Er zijn zoveel verschillende mensen, dat mag je nooit zelf invullen.....
Dat is nl een valkuil. De echte bevestiging v/d uitvoering moet er zijn.
 
En als het probleem blijft aanhouden?
De meeste USB stick gaan stuk door het verkeerd gebruik op pc,

Om gegevensverlies te voorkomen, is het belangrijk dat u externe hardware zoals harde schijven en USB-stations op veilige wijze verwijdert.
Zoek in de taakbalk het pictogram Hardware veilig verwijderen. Als u het pictogram niet ziet, klikt u op de knop Verborgen pictogrammen weergeven . Klik op het pictogram en houd het vast (of klik er met de rechtermuisknop op) en selecteer de hardware die u wilt verwijderen.
 
Gewoon onzin, ik duw en trek die dingen naar hartlust in en uit de PC en ze doen het nog steeds allemaal, niet eruit trekken als die in gebruik is, that's all.
 
duw en trek die dingen naar hartlust in en uit, thuis en ergens anders, altijd op een veilige manier.:d:thumb:
 
Volgens TS is het opgelost zetten en snel wegwezen!
 
Om Senso en andere gebruikers content te stellen: formateren met NTFS heeft het probleem opgelost. De eerste keer was mislukt, waarmee de vraag wat als probleem blijft aanhouden.
 
Bedankt voor de terugmelding:thumb: das wel zo handig voor ons.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan