Niet tevreden over mijn Wifi netwerk in huis

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bruce The Boss

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 aug 2002
Berichten
1.945
Hallo,

Ik heb internet via Telfort en heb de router in de meterkast in de garage hangen.
Omdat het signaal in huis niet overal even sterk is heb ik beneden en boven een Wifi versterker via het stopcontact hangen/

Of ik heb het verkeerd gedaan of het werkt gewoon niet goed:
  • De router zend een SSID naam mee
  • De versterker in de woonkamer heb ik een eigen SSID naam gegeven
  • De versterker boven heeft ook een eigen SSID naam
In het gehele huis zijn er dus drie aparte SSID namen :eek:
Met als gevolg dat je elke keer moet inloggen op een andere SSID (dit gaat via de mobiel iig niet altijd automatisch)

Is het toch beter om alles dezelfde SSID naam te geven?

Of zijn er ook WIFI versterkers in de handel die wel het hele huis voorzien van een signaal? Dit zal wel wat duurder zijn en ik moet misschien is aan de muur of het plafond hangen maar daarmee ben ik er dan wel vanaf.
 
Laatst bewerkt:
Telfort is per 1 mei KPN..
KPN heeft deze wifi-repeater.
https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/1107807/experia-wifi/?pos=282
Ik heb mensen gesproken die op 2 plaatsen er een neer gezet hebben en daar zeer tevreden over zijn, 50 euro p/s.
Het beste werkt het als het aanvoer signaal via de UTP kabel gaat, draadloos-draadloos is vaak en stuk minder, zeker als de afstand router-kastje eigenlijk te groot is.
Op afstand kopen en je mag ze testen en terugsturen als het niet bevalt binnen de wettelijke termijn... dus niet in de KPN winkel halen want dan mag je ze niet terug brengen als het tegenvalt (tenzij je het zwart op wit hebt)

PS: binnenkort worden ze naar "roaming" geupdate, dus hoef je maar een keer in te loggen en het werkt overal, das echt niet het zelfde als dezelfde SSD naam geven!!! Daar moet je wel eerst overal een keer ingelogd zijn geweest om vervolgens automatisch te kunnen werken.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan