RTSP URL om ipcam beelden te streamen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

john ross

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 jan 2006
Berichten
1.016
Hallo,


is het mogelijk om een trsp url aan te maken zodat ik mijn huis op mijn ip camera live kan bekijken via bv VLC player.
Nu lukt het enkel via mijn thuisnetwerk maar wil het ook laten werken om vanuit het buitenland de beelden te streamen.

dank bij voorbaat

als dit niet in de juiste sectie staat verplaats het maar.
 
Kan je meer vertellen over je webcam?
 
het is een dahua dome camera
intern ip adres 192.168.0.128

met deze url kan ik de beelden bekijken via mijn thuisnetwerk:
rtsp://192.168.0.128:554/cam/realmonitor?channel=1&subtype=1&unicast=true&proto=Onvif



wat moet er nog bijgevoegd worden om via het www te bekijken?
Als dit mogelijk is natuurlijk.


mvg
 
Laatst bewerkt:
Lijkt mij een kwestie van portforwarden in je router, zodat dit via het externe ipadres kan.
 
inderdaad,

de RTSP poort is 554 en die is geforward in de router
maar de url die ik geef staat het ip van de ipcam en als ik "van buiten af" willen streamen
moet het ip van mijn router en de poort toch ook vermeld worden in de url en
die opbouw van de url ken ik niet.

stel dat mijn ip adres 202.160.105.255 is en de RTSP poort 554(die open staat)
dan zou de opbouw zoiets moeten zijn:

rtsp://202.160.105.255:554/192.168.0.128:554/cam/realmonitor?channel=1&subtype=1&unicast=true&proto=Onvif

denk ik, maar dit werkt niet.



mvg
 
Het kan zijn dat het enkel bij jouw niet werkt via je externe IP vanwege de 'NAT-Loopback' die in je router ontbreekt. Dus test het eens via een ander IP uit om te kijken of je het kan openen? Via een vriend, of je mobiele 4G verbinding.

Dit is natuurlijk kolder:
rtsp://202.160.105.255:554/192.168.0.128

Je moet alleen je IP- adres aanpassen, niet toevoegen tot iets vreemds.

;)
 
Laatst bewerkt:
TOP!
Het werkt!

met
rtsp://178.xxx.xxx.xxx:554/192.168.0.128 nog niet maar met het bijvoegsel kwam ik er uiteindelijk wel

rtsp://178.xxx.xxx.xxx:554/192.168.0.128/cam/realmonitor?channel=1&subtype=1&unicast=true&proto=Onvif

bedankt om me op het juiste spoor te zetten PHP4U.

@puppie: morgen probeer ik de software.



Mvg
 
Apart dat het wel werkt met je interne IPadres NA je externe?
 
nu benader ik via een accespoint op mn gsm (4g) de camera.
Is het dan niet normaal dat het eerste ip adres is van de modem dan de poort en dan
het ip van de camera?


mvg
 
Je doelt op deze URL?
rtsp://178.xxx.xxx.xxx:554/192.168.0.128/cam/realmonitor?channel=1&subtype=1&unicast=true&proto=Onvif

Nee, dat klinkt niet logisch.
Je wilt toch je intern bereikbare apparatuur bereikbaar maken via je externe IP, terwijl niemand jouw interne IP hoeft te weten.

Gewoon enkel het interne IP-adres in de URL aanpassen naar je externe.

rtsp://178.xxx.xxx.xxx:554/cam/realmonitor?channel=1&subtype=1&unicast=true&proto=Onvif

....tenzij de manual anders voorschrijft.
 
Laatst bewerkt:
idd, het werkt.
mijn gedacht was om de "route duidelijk te maken via de verschillende ip's van de toestellen"
Hoe hij dan de weg vindt naar de camera weet ik niet, ik ben dan ook een totale leek.
Stel dat er een 2de camera staat, hoe maak je dan duidelijk dat je de andere camera wil bereiken?




mvg
 
Laatst bewerkt:
Op andere poort draaien.
 
aangezien de poort gekoppeld is aan het interne ip adres hoeft het niet vermeld te worden in de url en kan op die manier verwezen worden naar de 2de camera...
Logisch
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan