Probleem met night light

Status
Niet open voor verdere reacties.

tobiastheebe

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 jan 2012
Berichten
1.013
Hallo beste mensen, ik heb een vervelend probleem met het ingebouwde night light in Windows 10 en vroeg mij af of iemand hetzelfde probleem heeft.

Deze functie heeft lange tijd (zeker een jaar) zonder problemen gewerkt en stond zo ingesteld dat deze automatisch in- en uitschakelde. Op een bepaald moment had ik het night light uitgeschakeld maar direct na inloggen schakelde deze alsnog in. Niet direct na het opstarten c.q. op het vergrendelscherm, maar een paar seconden na inloggen een fade naar het filter. Schakelde ik vervolgens het night light in via de instellingen, dan werd het filter nog eens extra toegepast, alsof het night light twee keer over elkaar actief was.

Omdat het night light soms ongewenst is (bijvoorbeeld bij films) was het heel vervelend dat ik deze niet goed kon uitschakelen. Ik heb een aantal fora afgestruind om te kijken of er anderen met hetzelfde probleem waren en er werd verschillende keren gewezen naar Color Management/colorcpl. Nu hadden deze mensen niet precies hetzelfde probleem, maar ik ontdekte zelf dat ik door op 'Calibrate display' of 'Reload current calibrations' te klikken, het probleem in een keer oploste. Het night light wordt hiermee direct gedeactiveerd.

Bovenstaande is natuurlijk fijn, maar nu moet ik dit elke keer na het inloggen doen wanneer ik mijn PC heb afgesloten, minder fijn dus. Ik zag dat er in Task Scheduler (Microsoft\Windows\WindowsColorSystem) een taak was (Calibration Loader) die bij elke login werd uitgevoerd. Ik heb de triggers van deze taak uitgeschakeld, dit had helaas geen effect op het probleem.

Wie kan mij hierbij helpen? Is er iemand die hier ook last van heeft? Ik heb een Lenovo ThinkPad W530 met Windows 10 Pro x64, versie 1809.
 
Dit had ik als eerst geprobeerd, maar heeft helaas niet geholpen. Ik blijf verder zoeken!
 
Dit probleem is mogelijk opgelost. Ik zag zojuist dat Lenovo Vantage (applicatie voor systeembeheer) tevens over een optie voor night light beschikt, deze heb ik zojuist gereset. Ik ga straks de PC opnieuw opstarten en kijken of het probleem is opgelost.
 
Laatst bewerkt:
Zoals verwacht: probleem opgelost! Bedankt nog voor het meedenken, manamana.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan