Harde schijf inhoud bekijken

Status
Niet open voor verdere reacties.

verslegerss

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2010
Berichten
34
Ik heb windows 8 op mijn laptop staan en merk dat er veel schijfruimte in gebruik is, maar weet niet aan wat de schijfruimte inneemt. Kan je met een bepaalde tool of iets dergelijks analyseren in percentage of in aantal GB/MB aan wat de ruimte zit?

ik weet enkel hoeveel er bezet is en hoeveel vrij/leeg is.
 
Staat er toch duidelijk bij:
TreeSize.JPG
 
Bedankt, nu zie ik tenminste hoeveel ruimte er in beslag genomen wordt. Is 23 GB voor (enkel) Windows normaal?
 
Wel opstarten als admin en in de mapopties van verkenner alles zo zetten dat je alles kunt zien en als je het uitklapt zie je vanzelf wat er die ruimte inneemt.

W10 heeft en een image van zichzelf en alle updates worden bewaard, die nemen ook wat ruimte in.
Heb je echt een schijfruimte tekort, schaf een grotere schijf aan.

Hier is de Windows map 12GB.
 
Ik dacht dat je met vakantie was! Wel zo netjes als je in je vorige topic (USB-stick) had medegedeeld hoe dat in elkaar zat en opgelost is.
 
Ik zit wel met een windows 8. En krijg met schijfopruiming weinig weg (340MB). Hoe (zonder het volledig verwijderen van windows) kan ik nog een opruiming doen?
 
Heb je CCleaner (opschonen) nog gedraaid. Kijk even een beetje wat aangevinkt staat. Kijk ook naar CCleaner > Gereedschap > Systeemherstel en verwijder ze. Laatste blijft behouden. Herstelpunten kunnen een hoop ruimte innemen!
 
Ik zit wel met een windows 8. En krijg met schijfopruiming weinig weg (340MB). Hoe (zonder het volledig verwijderen van windows) kan ik nog een opruiming doen?

Maak screenshots van de uitgeklapte TreeSize en zet die hier neer.

Grotere harde schijf aanschaffen als die te klein is, val nu in herhaling maar alla.
 
Verplaatst van hardware overige naar de sectie harddisks
 
Ik heb ondertussen met Ccleaner nog een hoop GB kunnen verwijderen, ik heb van iemand horen zeggen dat een computer automatisch oude windows bestanden verwijderd?
 
Dat valt onder de normale schijfopruiming. Heb je die uitgevoerd? Systeemschijf > RMK > Eigenschappen > Algemeen > Schijfopruiming. Alle items nakijken! Er staat ook een tabblad > Meer opties > Systeemherstel en schaduwkopieën > Opruimen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan