Ledenbestand mutaties ook doorvoeren op andere bladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Oude leerling

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2010
Berichten
554
Geacht forum,
Ik probeer mutaties in een ledenbestand door te voeren naar andere bladen.
De mutaties kunnen zijn dat er bv. 2 leden weg gaan en 3 leden bijkomen.
Nu wil ik door 'n druk op een knop dit geliktijdig doen.
Kom hier niet uit.
Wil u mij hiermede helpen?

Vriendelijke groet Jaap
 

Bijlagen

  • Ledenbestand muteren.xlsm
    37,7 KB · Weergaven: 38
Waarom zou je leden willen verwijderen en hoe verwijder je deze? Je kan ze beter een status als actief en inactief meegeven. Obv van deze status kan je dan wat met de overzichten doen.
 
Dit soort zakan moet je denk ik niet op deze manier aanpakken. Sowieso zou ik ook de ledenlijst voorzien van een status Actief/Inactief en daar verder geen uitslagen op bijhouden. Helemaal snappen wat je nu doet op de wedstrijden doe ik niet, dus wellicht dat je daar nog wat uitleg over kan geven. En ook hoe je aan de getallen komt, want daar zie ik weinig verband (lees: formules) tussen. Ik neem er een stevige beker gif op dat de ene macro die je nu hebt, dat niet regelt. En zeker niet met een nauwkeurigheid van 12 cijfers achter de komma :).
 
VenA en Octafish,

Er is bij een biljartclub altijd een verloop aan leden.
Oorzaak langdurige ziekte en/of overlijden.
Deze mensen komen niet meer terug of zeggen hun lidmaatschap op. `Moeten dus uit het programma verwijderd worden
Gelukkig komen er ook leden bij.

Inactief maken of activeren heeft dus geen zin.

Het toegeleverde Exel bestandje is een uitgeklede versie van waarop de gespeelde wedstrijden worden bijgehouden .
Omdat dat nu niet aan de orde is heb ik dat weggelaten.
Het gaat nu alleen om mutaties in deelnemende leden te kunnen doorvoeren naar de andere bladen.

Wat wil ik dus!!

Namen gewist op Blad "Uitslagen noteren" (incl. de gegevens in de kolomen B--C--D) .
Van deze namen moet ook alles gewist worden op het Blad "Standen" en op het Blad "Absentielijst" .
Dus die hele rijen moeten eruit.

Hetzelfde met nieuwe biljarters toevoegen.
Deze moeten dus ook op de andere bladen worden toegevoegd.

Vriendelijke groet Jaap
 
Moeten dus uit het programma verwijderd worden

Rare conclusie. Zowel @OctaFish als ik zijn van het databaseprincipe dat je geen historie weggooit maar dat je iets met de status doet.

Je hebt het over verwijderen en wissen wat 2 verschillende zaken zijn. in de tab 'Uitslagen noteren' staat de ledenlijst. Lijkt mij geen logische benaming. In deze tab staat een nummer, een afkorting en de naam als kenmerk voor een lid. In de tab 'Standen' is alleen de naam te vinden. In de tab 'Absentielijst' staat dan weer de afkorting en de naam. Wat maakt iets uniek dan?

Een macrotje maken om wat te verwijderen/wissen of toe te voegen stelt niet zo veel voor maar je kan beter eerst eens beginnen met een meer gestructureerde opzet.
 
Helemaal mee eens :). De conclusie 'Moeten dus uit het programma verwijderd worden' is een onzinnige conclusie. Je bent echt niet de eerste club waarvan leden overlijden langdurig zijn zijn of dermate ver weg verhuizen dat ze geen lid meer kunnen zijn. Ik heb ook meerdere databases daarvoor gemaakt, en in geen enkele is ooit gevraagd om de oude leden te verwijderen. Is ook nergens voor nodig, als je het systeem goed op zet. Je kunt bijvoorbeeld alle actieve leden filteren m.b.v. een draaitabel, en daar de wedstrijden achter zetten. De huidige opzet is nergens geschikt voor, dus ik zou eerst terug gaan naar de tekentafel. En de juiste tabellen maken.
 
Oke.
Ik begrijp het!
Ga het oude eens opzij schuiven en een geheel nieuwe opzet maken.
Zover bedankt voor jullie advies.
Jaap
 
Mocht je toch uw eigen idee willen uitvoeren is hier een mogelijke oplossing.
 

Bijlagen

  • Ledenbestand muteren (1).xlsm
    32,2 KB · Weergaven: 26
Emields,

Bedankt voor je reactie.

Ik heb echter op de helpdesk al een oplossing gevonden die in de buurt kwam van wat ik bedoelde en deze verder aangepast.
Kijk maar eens.

Wat ik echter niet snap is dat na het uitvoeren van de macro de data op het blad "Standen" niet aaneen gesloten is.

Ik ga echter ook door met het advies van VenA en octafish.

Vriendelijke groet Jaap
 

Bijlagen

  • Ledenbestand muteren 2.xlsm
    40,1 KB · Weergaven: 34
Je sorteert enkel op punten zowel nieuwe spelers als lege rijen hebben geen punten, voeg een 2de sleutel toe "n sorteer bv op kolom f
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan