Testversie website

Status
Niet open voor verdere reacties.

pewie37

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2007
Berichten
506
Hallo forumleden :D

Ik heb een opdracht van een klant voor het bouwen van een nieuwe website.
Deze moet naar een nieuwe provider en ook de domeinnaam moet daar naartoe verhuist.
Ik heb afgesproken om eerst een test omgeving aan te maken vooraleer de oude uit de lucht gaat.

Situatie
De huidige provider heeft geen mysql draaien dus kan ik daar de (wordpress) test-website sowieso niet bouwen. Dus moet ie op de nieuwe hosting gebouwd worden. Maar omdat de domeinnaam nog niet verhuist kan/mag omdat dan de oude website down gaat, heb ik op mijn eigen pc mijn host-file aangepast zodat mijn pc de domeinnaam doorsluist naar het nieuwe ip adres van de nieuwe provider. Ik kan dus zo de nieuwe website zien/bouwen.

Probleem
Het hoofdkantoor van het bedrijf in kwestie wil t.z.t. toegang tot de test-website voor goedkeuring. Alleen krijgen ze (zonder aangepaste host-file) geen toegang op het nieuwe ip-adres.

Vraag
Hoe kan ik dit oplossen?

Groet,
Peter
 
Nu alvast domein met complete website (database is er niet) verhuizen naar de nieuwe provider.
Dan heb je de situatie: oude website bij nieuwe provider (en domein is dus verhuist)
Dan bij de nieuwe provider in een submap of subdomein de nieuwe website bouwen.
Als de WP klaar is verhuis je deze naar de www root.
 
Laatst bewerkt:
Ikzelf raad een subdomein aan. Dan heb je altijd een hostname zonder afwijkende webroot.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan