• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel: Character sheet + leveling systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Moszy

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 mei 2019
Berichten
2
Beste,

Eerste post :)
:
Ik werk een tijdje in de horeca en probeer het personeel te stimuleren en ze meer te betrekken met upselling bijv: Speciale biertjes, Specialiteit van de dag te promoten/verkopen en flessen wijn/champ. Hier zit een beloning aan vast voor het personeel. Dus elke item wat ze verkopen is aantal punten waard en die punten zijn nodig om levels omhoog te gaan. Elk behaalde level zit weer een reward aan vast denk maar aan tegoedbonnen bijvoorbeeld. Welke formules kan ik hiervoor het best gebruiken?VLOOKUP Misschien? En hoe kan ik dit het beste uitwerken aangezien het voor een lange periode.

A1 A2 Reward
Level 1 100 Exp tegoedbon 10 euro
Level 2 200 Exp Goodiebag
Level 3 300 Exp tegoedbon 20 euro
Level 4 etc..
Level 5 etc..


Hoor graag of dit mogelijk en/of andere programma's je hier het beste voor kan gebruiken.
 
Welkom op het forum.
Volgens mij is er best wat van te maken in excel. Maak het in eerste instantie vooral zelf. Als je er niet uitkomt of vastloopt kun je hier hulp krijgen. Vergeet dan niet een duidelijk voorbeeldbestand te plaatsen.
 
Ik heb een voorbeeldje gemaakt qua opzet.
De kern van het bestand is

- een tabblad voor invoer van scores
- een tabblad voor de (tussen)stand middels een draaitabel
- een tabblad met hulptabellen voor de werknemers, producten en beloningen

door het gebruik van tabellen is de productlijst makkelijk te wijzigen
en met behulp van datavalidatie kunnen werknemers en producten in de invoertabel geselecteerd worden.
 

Bijlagen

  • Upsell voorbeeld.xlsx
    22,3 KB · Weergaven: 28
Hi Roeljong,

Bedankt voor je reactie. Ik was zelf ook aan een opzetje begonnen. Ik bekijk uw bestand wanneer ik thuis ben :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan