Ip adres geblacklist?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pascal321

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2017
Berichten
195
Sinds kort hebben wij met onze vzw (een sportclub) een serieus mailprobleem. De mails die we versturen worden door de providers zoals telenet, gmail, hotmail,... aanzien als spam en dus komen ze allemaal in de spambox van de ontvangers terecht.

Contact opgenomen met o.a. Telenet en volgens hun analyse is ons ip adres geblacklist.
Onze hosting provider daarentegen zegt dat we niet geblacklist zijn. Hun antwoord:
Wij staan op geen blacklist dit kunt u zelf ook zien middels https://mxtoolbox.com/SuperTool.aspx?action=blacklist: 92.48.206.223
Wat betreft BACKSCATTERER dit is een malafide lijst die niet gebruikt wordt door providers omdat ze ips ten onrechte listen en dan grof geld vragen voor een delist


Maar aangezien onze mails ook bij gmail en hotmail in de spambox terecht komen zullen we toch wel geblacklist zijn neem ik aan? Ze schuiven de zwarte piet door naar elkaar. :?
Maar het allerbelangrijkste: hoe lossen we dit zo snel mogelijk op? Want intussen krijgen onze leden en potentiële nieuwe klanten geen mails meer van ons! :eek:

Ik heb mss een vermoeden van de oorzaak: wij hebben onlangs een adressenbestand van bedrijven aangekocht zodat we onze vzw kunnen voorstellen/aanprijzen. Is het daardoor dat we nu plots op zo'n lijst terecht komen? Zo ja, hoe kan je dan in godsnaam nog reclame maken voor je bedrijf/vzw zonder geblacklist te worden? Onze mail was opgesteld met het veelgebruikte Mailchimp, oogde heel professioneel en was totaal niet slecht bedoeld. :(
 
Volgens mij is het onderstaande de afspraak:
Heeft u dezelfde vraag op andere fora geplaatst?
Vergeet dan niet daarnaar te verwijzen in uw bericht en een link van betreffende site te plaatsen.
De grootste ergernis van helpers is dubbel zoekwerk en dat voorkomt u door die links te plaatsen.

Als antwoord op de vraag. Is het überhaupt niet terecht dat dergelijke e-mails Spam zijn. Een adressenbestand aankopen en dan Jan en alleman e-mails sturen? Ik zou het niet op prijs stellen!

Als ik e-mails krijg en deze als Spam aangemerkt zijn en ik ken de afzender dan kan ik deze via een optie aan vertrouwde afzenders toevoegen. Dan is het opgelost.
 
Laatst bewerkt:
Hallo

Aan de vele nuttige antwoorden die volgen op beide forums , zul je zelf wel ondervinden of dit geapprecieerd wordt ...

Peter
 
Ongevraagde mails sturen... :( :( :(
 
Laatst bewerkt:
Voor alle duidelijkheid: een adressenbestand aankopen om producten aan de man te brengen is volledig legaal en wordt ook door bijna alle bedrijven gedaan. Wees gerust, als particulier ontvang je die mails niet maar enkel de bedrijven die mogelijks baat hebben bij onze diensten. We hebben zo ook al vele klanten binnen gehaald. Een volledig rechtvaardig systeem. Je krijgt toch ook reclame binnen via FB, messenger, in je brievenbus,...?
Maar bon, dat is de discussie niet.

Wist niet da je de link moest meegeven, bij deze: http://www.nucia.eu/forum/threads/75119-Ip-adres-geblacklist?p=730258#post730258
 
Even een paar dingen vooraf:
-E-mail is zo ongeveer het moeilijkste te troubleshooten. Er zijn heel veel diensten, providers en apparaten bij betrokken, waarbij je ook nog eens geen invloed hebt op het grootste deel van die keten.
-Telenet is geen partij in het geheel. Zij leveren een internetverbinding.

Die link naar mxtoolbox is correct, maar als je je e-mails via mailchimp verstuurd dan heeft het geen zin om de blacklist te checken van je eigen IP adres.

Verder heeft mxtoolbox ook een hele handige header analyzer. En stap 1 is om aan een ontvanger te vragen een als spam gemarkeerde e-mail retour te sturen (bij voorkeur de spamemail als bijlage in een nieuwe email versturen). Vervolgens haal je de e-mail header door mxtoolbox. Dit zou een hint moeten geven waarom je e-mail in de spam terecht komt, want mij is totaal niet duidelijk waarom je aanneemt dat dit met een blacklist te maken heeft.

SPF records van je domein goed aangepast voor gebruik i.c.m. MailChimp?

Een lijst met emailadressen aankopen zal er zeker niet voor zorgen dat je op een blacklist terecht komt. Hoe zou men moeten weten vanaf welk IP adres jij de lijst gaat gebruiken?
 
Voor alle duidelijkheid: een adressenbestand aankopen om producten aan de man te brengen is volledig legaal en wordt ook door bijna alle bedrijven gedaan. Wees gerust, als particulier ontvang je die mails niet maar enkel de bedrijven die mogelijks baat hebben bij onze diensten. We hebben zo ook al vele klanten binnen gehaald. Een volledig rechtvaardig systeem. Je krijgt toch ook reclame binnen via FB, messenger, in je brievenbus,...?
Maar bon, dat is de discussie niet.

Wist niet da je de link moest meegeven, bij deze: http://www.nucia.eu/forum/threads/75119-Ip-adres-geblacklist?p=730258#post730258
Haha, je draait het om.....
Een adres-bestand aankopen is niet illegaal, hoewel er vast bij de eigenaar wat over de AVG uit te zoeken is. Maar het versturen van ongevraagde commerciële mails is strafbaar.


Lees dit eens: https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/telecommunicatie/internet/veelgestelde-vragen-over-spam

Verder zet ik in op missende of foute SPF en/of DKIM records in je DNS. Vooral Hotmail is een 'crime'.
 
Laatst bewerkt:
Je krijgt toch ook reclame binnen via FB, messenger, in je brievenbus,...?
Nee! Ik wil die rommel niet. "Als iedereen het doet zal het wel goed zijn"? "Als je niets te verbergen hebt..." Echte dooddoeners.
 
@ RogerS:

Dus als ik het goed begrijp kan het niet liggen aan die bedrijfsmail die we verstuurd hebben aangezien die verstuurd wordt via het ip adres van Mailchimp?

Telenet vroeg ons om zo'n spam mail naar hen door te sturen en volgens hun analyse zijn we geblacklist zijn vandaar dat ik ervan uitga.
Als je ons ip adres controleert op die link (zie bericht boven) wordt er toch weergegeven dat we geblacklist zijn? Door slechts ééntje weliswaar, nl BACKSCATTERER. Maar volgens onze hosting provider mogen we dit dan weer negeren. Maar onze mails komen wel sinds 2 weken altijd in de spambox terecht, wat kan dan de oorzaak zijn?

Wat bedoel je met: SPF records van je domein goed aangepast voor gebruik i.c.m. MailChimp?
Ik ben niet zo technisch onderlegd op dat vlak dus weet niet goed wat je bedoelt.

Alvast bedankt voor uw analyse en hulp!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan