Switch box

Status
Niet open voor verdere reacties.

MGT

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 mei 2019
Berichten
4
Beste,
Ik ben ZZP´er en moet daarom helaas al mijn IT problemen zelf oplossen, qua software is dat geen probleem maar de hardware vind ik lastig.
Zou iemand mij kunnen helpen met onderstaande situatie?

Mijn computer is via een vaste lijn verbonden met het internet, deze lijn komt binnen in een switch bow met 5 poorten. (com3 switch 5)
Vanaf hier gaat er een lijn naar mijn computer en een lijn naar mijn designjet T730.
Sinds kort krijg ik steeds de melding, wanneer ik muziek afspeel via internet, dat de verbinding is verbroken.
Gisteren kon ik ineens ook niet meer printen terwijl er niets is veranderd en ik de dag ervoor nog volop had geprint.
(printer is verbonden via een telefoon kabel geen USB kabel)

Wanneer ik een print opdracht geef zegt de software dat deze verwerkt is maar de printer doet niks.
Als ik de printer dan in een andere poort van de switch box hang begint de printer te lopen... maar dat trucje werkt maar een keer.
Bij iedere nieuwe printopdracht moet ik van poort verwisselen.

Is mijn switch box stuk? Of zou het iets anders zijn?
(nachtje zonder stroom maakt niks uit)

Bij voorbaat dank voor de uitleg, hopelijk wordt ik zo steeds slimmer :D
M.v.g. Miranda
 
En welke router hangt er tussen...?
Je krijgt een internetsignaal via ADSL/vDSL , glasvezel of kabel ( Ziggo )
Dat signaal komt binnen in een router en van daar uit loopt de kabel naar jouw " switchbox" ( dat heet een netwerkswitch ).
Ik zou in elk geval eens beginnen met de router opnieuw op te starten, die geeft nl. de IP-adressen uit binnen het lokale netwerk.
 
Bester Scrapheap,
Dank voor je reactie en het meedenken, super fijn.

De router heb ik al diverse keren gereset en ik heb gecontroleerd of het stuurprogramma van mijn printer naar het juiste IP adres gaat, dat staat allemaal goed.
Ip adres staat ook statitsch, dus ik bedoel dat de printer wordt opgeroepen via een vaste naam.