Question

Status
Niet open voor verdere reacties.

ulrich

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 mei 2019
Berichten
2
Hoi!

Ik heb een vraagje
Ik heb lange tijd geleden een batch bestand van een vriend gehad,
zodat ik bijvoorbeeld .gfx effecten kan testen in een spel (Ik edit weapon models voor de devoleper)

Wat het bestand deed, is de game opstarten, en dan met bijvoorbeld shift f1
CMD openen. En dan wat ik moest doen is the path van de .gfx file kopieren, en dat in CMD plakken,
En dan zou hij de effect (.gfx) in game spawnen als het waren.
*De effecten zijn alleen voor mij te zien*
Het gaat om het spel Epic Perfect World, een online downloadbare MMORPG

Ik gebruikte deze batch bestand al een tijdje, het is om the effect te zien, bijvoorbeeld *rode bliksem*
En als ik de effect mooi vind, zou ik hem op het wapen editen.
Mijn pc is jammer genoeg kapot gegaan, waar dus de batch bestand op staat.
Ik heb al veel dingen geprobeerd om de file terug te krijgen, zoals de hard drive op een andere pc aansluiten,
Maar dat werkte helaas ook niet..

Heeft iemand hier ervaring mee en wil me helpen? Hoor ik het echt waar super super graag!
 
Lang verhaal kort. Bestand kwijt. Wat werkt er niet aan de harde schijf? Draait die niet en wordt deze niet herkent of komt het station niet in Verkenner ofwel Systeem > Computerbeheer > Schijfbeheer te staan. Is het bestandssysteem compatibel met het besturingssysteem wat je nu daarvoor gebruikt of zijn er misschien drivers nodig voor de harde schijf? Een kapotte harde schijf heeft wel eens slechte contacten onder de printplaat en de koppen zitten wel eens vast in een bepaalde positie. Niemand kan zo eigenlijk een diagnose stellen. Commentaar over backups moeten maken en het nut van partitioneren krijg je straks natuurlijk wel. Is de schijf werkende dan kan herstelsoftware zijn werk gaan doen waarbij je gericht zoekt binnen het pad van dat bestand. Ook kunnen er dan opdrachten worden gegeven om het master boot record te herstellen want bij een gecrashte schijf is de kans dat die ook in de MBR bezig was met het bijhouden van veranderingen groot en een partitie wordt met een beschadiging daar ontoegankelijk. Software die partities kan herstellen is wel eens nodig maar veel van die recovery programma's zijn demo's of beperkt.
 
Hoi Alfred. De harde schijf zelf is gewoon stuk. Laten we zeggen dat hij gewoon de pc niet laat opstarten, of de pc werkt, en crash. Ik heb vanmiddag de harde schijf naar een PC Zaak gebracht, zodat ik de file terug kan krijgen. Wat er dus gebeurt is het volgende:
Hij duurt HEEL lang met lezen bij het begin. Uiteindelijk heeft de man via een soort progamma de harde schijf weten te bereiken, ik was bezig met de file te zoeken, en de pc crasht in een keer. Vervolgens probeerd hij de pc weer op te starten, en laad gewoon niet.
De man probeerde de harde schijf los te maken en dan op te starten, en dat werkt prima. Hij zegt zelf ook al dat de harde schijf gewoon met hun woorden *kapot* is. Mijn broertje heeft zijn pc met deze harde schijf al zowat 4 jaar lang, maar keek er 3 maanden niet meer naar om. Gaat ie op zn pc, en roept hij mij en zegt dat zn pc helemaal niet meer opstart, hetzelde als bij de pc zaak dus. En na mijn weten heb ik zeld ook een paar keer hdd herstel geprobeerd op de boot menu van F11. Dusja ik denk echt dat er een recovery moet worden gedaan in Linux, als ik het goed zeg.
 
Er valt weinig aan te repareren. Ik heb meerdere keren doorgebrande en smerige contacten gevonden onder de printplaat welke gewoon tegen de harde schijf geschroefd zit dus zonder stekker en er is een kans dat je daar iets ziet of dat je aan de, er vanaf geschroefde, printplaat iets opvalt met een vergrootglas en in goed licht zoals erosie bij een verbinding of gescheurd soldeer. Printplaten vervangen dat kan al heel lang niet meer want ze zijn gebonden aan de schijf maar er zijn nog modellen die via een bedrijf een nieuwe firmware kunnen krijgen en dan geruild worden. Het is duur en bewerkelijk.

Probeer nog eens via een USB schijf adapter en voeding. Mij is afgeraden om te zeggen dat een gekoelde schijf misschien nog wat langer werkt (condens en zo).

Mijn backup is een gelijke harde schijf die gekloond is met Minitool Partition Wizard en ik zet de gekloonde meteen in de computer. Zo weet je dat het werkt, neemt herstel na 4 uur klonen geen tijd meer in, plus de harde schijven gaan wat langer mee want je gebruikt zo twee afwisselend in plaats van twee keer één na elkaar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan