Wie kan mij evt verder helpen

Status
Niet open voor verdere reacties.

NajKwin

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2015
Berichten
258
Hallo,

Ik heb 2 formulieren gemaakt in VBA het werkt allemaal prima.
1 formulier is product informatie toevoegen op blad1 velden (B4:B11)
en de andere is om het aantal producten op te geven. blad2

is het mogelijk dat de ingevoerde data uit de velden B4:B11 als Labels worden weer gegeven in het 2e formulier? Zodrat er een product wijziging is deze automatische wordt door gevoerd en ik niet de labels handmatig hoef aan te passen in het 2e formulier


GR Naj

****** Net bestand geplaatst *******


Op blad1 de producten ( 1 ™7 )
Deze producten moeten als het mogelijk is terug komen in het formulier wijzigen (blad2)

op de plaats waar nu Product 1 ™ 6 staat als label

WW verwijdert
 

Bijlagen

  • ScreenHunter_26 May. 12 15.07.png
    ScreenHunter_26 May. 12 15.07.png
    52 KB · Weergaven: 49
  • TEST VBA werk versie - Ontgrendeld.xlsm
    117,2 KB · Weergaven: 32
Laatst bewerkt:
Ik had deze nog openstaan. Hiermee worden oa de kolomkoppen in de labels gezet. Misschien kan je er wat mee. En anders een eigen bestand plaatsen.
 

Bijlagen

  • Hussel kolommen.xlsb
    21,1 KB · Weergaven: 33
Een onbeveiligd bestand plaatsen is veel makkelijker werken
 
bedoel je zoiets?
 

Bijlagen

  • TEST MEI 2019 VBA werk versie (7).xlsm
    45,7 KB · Weergaven: 26
Ik ben uitgegaan van je bestand en niet vanuit de knop, want die toont een ander scherm....

Module wijzigingen-->Userform_Activate
 

Bijlagen

  • Test 12mei VBA JoSc.xlsm
    101,8 KB · Weergaven: 34
Ik ben uitgegaan van je bestand en niet vanuit de knop, want die toont een ander scherm....

Module wijzigingen-->Userform_Activate

Klopt het formulier zit daar mee kan je de cellen B5 tot B11 wijzigen.

De wijzigingen moeten dan in het formulier wijzigen als labels terug komen

msssn dat bijgevoegd plaatje meer duidelijker is.



Het gaat er mij om dat alles in blad1 B5:B11 staat als label word weergegeven in het formulier Wijzigingen aanbrengen.

als ik een product wijzig moet hij dat automatisch doen voor de desbetreffende label
 

Bijlagen

  • ScreenHunter_26 May. 12 17.43.png
    ScreenHunter_26 May. 12 17.43.png
    111,6 KB · Weergaven: 52
Laatst bewerkt:
Sorry, maar nu wil je iets anders dan wat je oorspronkelijk vroeg/liet zien... Je kunt voortborduren hoe ik het je heb aangegeven
 
bedoel je dan dit?
 

Bijlagen

  • Test 12mei VBA (3).xlsm
    97 KB · Weergaven: 34
Begin te twijfelen of TS überhaupt naar mijn optie gekeken heeft, want die doet precies wat hij vraagt
 
Laatst bewerkt:
Ik ben uitgegaan van je bestand en niet vanuit de knop, want die toont een ander scherm....

Module wijzigingen-->Userform_Activate

Hallo Tita Tovenaar,

Dit is precies wat ik bedoelde.

Heb deze wijzigingen aangebracht in het origineel waar

Blad1 heet hierin Stap 1
Blad2 heet hierin invoer

als ik in het test formulier de tabbladen aanpas naar deze namen en dit ook doorvoer in het VBA doet hij het prima en als ik dit dan kopieer naar het oorspronkelijke bestand blijft het leeg

Het test bestand is een uitgeklede versie van het origineel

Kan je me vertellen wat ik niet goed doe?

Groet Naj
 
Plaats dan het origineel. Van de code onder jouw Userforms klopt nagenoeg niets. Alles maar een beetje gekopieerd en geplakt?
 
Beste Naj,

Je stelt een vraag en je plaatst een voorbeeldbestand, ik ga er dan vanuit dat het een, op zijn minst, goed gelijkend voorbeeld is, ga uit van wat ik zie en probeer daarmee jou te helpen. Wanneer blijkt dat jouw origineel totaal niet lijkt op jouw voorbeeld, dan zal het zonder aanpassingen in de code natuurlijk nooit werken, in jouw voorbeeld heten je tabbladen "Blad1" en "Blad2"... Beter is je origineel even te kopieren, ontdoen van privacy gevoelige info en dan plaatsen en zo moeilijk is wat ik gedaan heb ook weer niet om zelf even te implementeren...
 
Ik vrees enkel dat hij zelf niet weet wat hij verwacht, het eerste voorbeeld en laatste voorbeeld trekken in haast niets meer op elkaar.
 
Beste Naj,

Je stelt een vraag en je plaatst een voorbeeldbestand, ik ga er dan vanuit dat het een, op zijn minst, goed gelijkend voorbeeld is, ga uit van wat ik zie en probeer daarmee jou te helpen. Wanneer blijkt dat jouw origineel totaal niet lijkt op jouw voorbeeld, dan zal het zonder aanpassingen in de code natuurlijk nooit werken, in jouw voorbeeld heten je tabbladen "Blad1" en "Blad2"... Beter is je origineel even te kopieren, ontdoen van privacy gevoelige info en dan plaatsen en zo moeilijk is wat ik gedaan heb ook weer niet om zelf even te implementeren...

Hallo Tita tovenaar,

Ik heb het probleem gevonden. Het origineel heeft meerdere tabbladen. I
k heb de namen van de tabbladen veranderd maar de bladnummer blijven gewoon bestaan.
Ik heb het desbetreffende bladnummer aangepast in de VBA code en nu werkt het prima.

Dank voor de hulp
 
Plaats dan het origineel. Van de code onder jouw Userforms klopt nagenoeg niets. Alles maar een beetje gekopieerd en geplakt?

Klopt niet helemaal dat van het gekopieerd en geplakt. Via youtube (Data Entry Form In VBA ) zag ik de basis

Probeer het VBA te leren en je moet dan ergens beginnen toch :)
 
Ik zei toch ook dat je het makkelijk even zelf kon aanpassen....

Dank voor je terugkoppeling en succes verder ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan