Hoe backup je een grote hoeveelheid aan data?

Status
Niet open voor verdere reacties.

JustRob

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2009
Berichten
110
Ik heb zo'n kleine 2 TB aan data die ik wil kopieren van een externe hard disk naar een interne hard disk. Ik probeer gewoon te kopieren en plakken via Windows verkenner, maar het gaat super traag en nu staat ie op 0 bytes/s en doet ie helemaal niks meer.

Is hier misschien een handig tooltje voor?
 
Windows verkenner is niet echt een geschikte programma voor grote hoeveelheden.
Google eens op total commander en of unstoppable copier.
 
Ik gebruik nu total commander, dat lijkt iets sneller te gaan en is tot nu toe niet ineens gestopt met werken.

De schijf intern aankoppelen gaat niet aangezien het zo'n paspoort achtig klein dingetje is, geen zin om die open te slopen. En heb ook geen vrije kabels meer in mijn PC.
 
Zulke grote hoeveelheden in 1 keer kopieren gaat vaak mis, ook met speciale tools en bijna zeker met de Verkenner.
Zou ik altijd in kleinere porties doen.
 
Wat is snel! Kost altijd tijd. Is ook afhankelijk van de HDD's. Bijvoorbeeld MyBook is veel langzamer dan mijn Seagate. Hoe zijn de prestaties van de schijf onder Hardware ingesteld (better performance)? Also check "enable write caching on the disk"(Internal hard drives).
Click on "OK" and exit.. make sure it's done on both hard drives



Programma's als SyncBack (mogelijk nog freeware) en Allway Sync (betaald) hebben een ander kopieerprincipe dan Windows verkenner. Maar ga je eerst analyseren dan kost dat weer tijd. Maak doel gelijk aan bron zou een goed principe zijn.
 
Laatst bewerkt:
Als de interne schijf nog helemaal leeg is en geschikt daarvoor dan is klonen van de externe schijf de snelste manier m de 1e keer alle data over te zetten.
Mijn ervaring is dat bijv 60 GB fotos (RAW, 30-40 MB per stuk) via een USB 2 stick ca 45 min kost... .dus 2 TB data daar heb je haast USB3 voor nodig of anders veel geduld...

Er is wel een groot verschil tussen de filemanagers, TC staat als vrij goed bekend, kwestie van wat proberen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan