• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

probleem eigen functie die vaak doorlopen word.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Schrijf niet twee keer hetzelfde gerda, geef reactie wanneer je het wel begrijpt of op iemands reactie.
 
OMdat de NOW functie ALTIJD herberekent en daarmee alle cellen die verwijzen naar de cel waarin die NOW functie staat
 
heb nu deze formule verander =ALS($H$2=JAAR(NU());Z7-Vermindering_kredietdagen(Z3;W17;W28);"")
naar =Z7-Vermindering_kredietdagen(Z3;W17;W28)
En een voorwaardelijk opmaak gemaakt als volgt =h2<>jaar(nu()) dan kleur opvulling en tekst wit
En toch blijft hij steeds in die functie vermindering_kreditdagen springen ook al verander ik een andere cel waar de functie niet staat en de voorwaardelijk opmaak niet is op toegepast
 
Elke cel die veranderd in je gehele werkboek zal de function aanroepen.
 
@HSV: Dat is niet juist, alleen als er ergens in de keten van verwijzingen die naar een cel met die functie leidt een volatile functie zit zoals NU(), of als er in de VBA functie
Code:
Application.Volatile
staat, of als de functie in een voorwaardelijke opmaak regel is gebruikt.
 
maar nu snap ik er totaal niks meer van
Dus omdat er jaar(nu()) in de formule stond dit bij iedere verandering van het werkblad de functie uitvoerde wat niet nodig was. Het volgende gedaan jaar nu uit de formule gehaald en een voorwaardelijk opmaak gemaakt als volgt:
formule =$h$2<>jaar(nu)) dan als opmaak voor de achtergrond en het lettertype beide het zelfde kleur gekozen wit. Tot hier geen probleem.
Maar het probleem treed op als het jaar in cel h2 = jaar(nu()) dan gaat hij bij iedere bewerking op het werkblad de eigen functie uitvoeren waarom is jaar in cel h2 <> van jaar(nu()) dan doet hij dat niet.
En waarom doet hij het wel als beid jaren gelijk zijn.
 
Als je je bestand plaatst kunnen we kijken wat er aan de hand is, anders blijft het gissen.
 
Ik zou er jaar(vandaag()) van maken. Dan wordt het tijdzone afhankelijk maar 1 keer per dag uitgevoerd.
 
Had ik niet verwacht. #28 gemist. Zeker weer zo'n zeer geheim bestand?
 
probleem zelf opgelost
Maar de formule in voorwaardelijke opmaak en het werkblad 2019 verwijderd en terug gezet en werkt nu zoals het hoort.
Dus roept de functie niet meer constant aan bij enkel verandering op het werkblad
juist nog bij het open van de werkboek
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan