Excel VBA: Case studie + loop until <argument>

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanHorstink

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2017
Berichten
11
Dag leden,

Op werk ben ik bezig om een bill of materials automatisch uit elkaar te trekken. De context is verder niet belangrijk, het gaat er om dat een zogeheten BOM bestaat uit verschillende level's(1,2,3, enz..) met specifieke onderliggende niveau's.

Start situatie:
1 lange lijst met levels en artikel nummers op juiste volgorde.

Gewenste resultaat:
Artikel nummers per niveau gesorteerd op het juiste tabblad samen met de onderliggende, bijbehoorende arktikel nummers.

(In het voorbeeld zijn de situaties weergeven.)


Ik heb in VBA een Case functie toegepast die het niveau afgaat en vervolgens op je juiste plek plakt en vervolgens in de case kijkt of de onderstaande regel 1 niveau lager ligt dan de bovenliggende. Als dit zo is plakt hij deze onder de eerste waarde op een ander tabblad.
Vervolgens wil ik de laatste actie herhalen om te kijken of er nog meer van hetzelfde niveau onder staan. Dit doe ik nu met een loop until functie, echter werkt deze nog niet. Ik krijg het niet voor elkaar om de "geloopte" functie iedere cell af te laten gaan tot er geen match meer is. Hij blijft nu hangen op de eerst genoemde cell.

In de bijlage zit het voorbeeld bestand waarin de situatie duidelijk wordt. Ik ben me er van bewust dat het plakken in de juiste cell nog niet lukt maar daar werk ik nog aan, tips of ideen zijn altijd welkom. :)


Mocht iemand weten wat er mis is met mijn geschreven code en mij verder kan helpen wordt dat zeer gewaardeerd.

Alvast bedankt voor de moeite.



Vriendelijke groet,

Jan Horstink
 

Bijlagen

  • Voorbeeld 1.xlsm
    38 KB · Weergaven: 28
Een "sub" is ten einde wanneer de volgende regel van een hoger nivo is.
Met welk pakket werk je, SAP, Exact, anders?
Wat wil je bereiken, kostprijsberekening?, planning?
Ik werk dagelijks met SAP.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan