• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cellen bij elkaar optellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koedie

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2019
Berichten
5
Goedemorgen,

Ik heb in de cellen D3:D40 selectie vakjes gemaakt. Nu wil ik graag dat de getallen van C3:C40 bij elkaar worden opgeteld als het vakje is aangevinkt (True)

Wie weet welke formule ik dan in een cel moet zetten?

Mvg Raymond
 
Dan krijg ik alleen het getal 0 en reageert niet op de aangegeven cellen.:p
 
plaats een voorbeeldbestand want nu is het puur gokken.
 
hallo Koedie, het is voor de helpers handig als je een voorbeeld excelbestandje bij voegt.
dan kunnen we bvb zien of de celectievakjes ook gekoppeld zijn aan de betreffende vakjes.
 
Beste Koedie,

Als jij niet snapt waar die 1 voor staat, begrijp ik dat best wel maar je heb kunnen lezen dat ik, wellicht bewust, uit de losse pols een formule in elkaar gedraaid heb omdat de situatie zoals bij jou bekend, bij mij totaal niet bekend is vanwege het ontbreken van een goed voorbeeld.

Mijn bijdrage dan maar gaan lopen afkraken zal jou in elk geval niet verder helpen...
 
Beste Koedie,

Als jij niet snapt waar die 1 voor staat, begrijp ik dat best wel maar je heb kunnen lezen dat ik, wellicht bewust, uit de losse pols een formule in elkaar gedraaid heb omdat de situatie zoals bij jou bekend, bij mij totaal niet bekend is vanwege het ontbreken van een goed voorbeeld.

Mijn bijdrage dan maar gaan lopen afkraken zal jou in elk geval niet verder helpen...

Excuses TitaTovenaar het was niet de bedoeling dat het zo overkwam. Ik ben nieuw hier en echt nog een leek wat dat betreft ik zal even een voorbeeld plaatsen.
Nogmaals mijn excuses
 
Ik heb een mapje bijgevoegd. Alvast bedankt.

Mvg Raymond
 

Bijlagen

  • Map1.xlsx
    13,5 KB · Weergaven: 41
in der daad , je hebt je selectievlakjes niet gekoppeld aan de betreffende cellen.
ga naar de opmaak van het selectievakje 3 en koppel hem aan bvb D3 enz
 
Daar is geen Vba voor nodig @emields.

Code:
=SOM.ALS(D3:D6;WAAR;C3:C6)
 
@ HDV Voor het optellen niet voor het alternatieve selectievakje wel.
 
Lijkt mij ook niet.
Code:
=SOM.ALS(D3:D6;"x";C3:C6)
 
Tuurlijk, en kan veel beter geschreven worden ook. :p
 
Wat heb ik nu gewonnen?
 
Aan het plaatsen van TS zijn selectievakjes zal het nu al moeilijk genoeg zijn.
 
Ik heb aan een regeltje genoeg voor jouw code.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan