Recuva , bestanden echt verwijderen in Windows

Status
Niet open voor verdere reacties.
Alleen de bestandsnamen stonden er nog omdat de backup van de bestandstabel nog niet was overschreven. De kopie van de bestandstabel is de zelfde als het origineel maar de backup wordt niet bij iedere verandering gemaakt. Daarom raadde ik aan om eens opnieuw op te starten of te defragmenteren en zo te kijken of de herstelsoftware het zelfde verleden daarna nog ziet. Op Internet heb ik niet kunnen vinden wat de regels zijn voor het wanneer de backup opnieuw wordt gemaakt. De bestandstabel heet MFT voor NTFS partities. Op een FAT(32) partitie heet de bestandstabel FAT.

Terughalen op basis van magnetisatie is forensisch en voor dat doel kan informatie in de vrije ruimte of de nog te wissen bestanden meermalen worden overschreven. Een bit die 1 is en 0 wordt zal nog iets magnetischer zijn dan een bit die al 0 was. Zo moet je dat zien en het is laboratorium werk om dat verschil te zien en er wat uit te kunnen herleiden.

DBAN is een sterk middel omdat de eerste sectoren ook worden gewist. Een besturingssysteem is als enige in staat om de schijf te kunnen zien en opnieuw te formatteren. Ik heb begrepen dat hergebruik dan niet altijd lukt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan