Recuva , bestanden echt verwijderen in Windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sundreamer

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2008
Berichten
139
Vrienden,

Even een vraag.

Ik wil bestanden echt van mijn laptop verwijderen. Met Recuva **** alles naar voren.

Echter de bestanden die niet meer terug te halen zijn, onherstelbaar zijn als het ware, daar blijft de overschreven bestandsnaam/PAD nog wel van bestaan, waardoor gezien kan worden wat eigenlijk dus moet worden gewist.

Hoe dit te doen ?, dat ook de overschreven bestandsnamen echt gewist worden.

Vrgr Erik
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je de bestanden delete met bijv fileshredder kan je aangeven in welke sterkte het moet worden verwijderd.
De data van de gedelete files op de schijf worden overschreven met onzinnige data die niet meer terug te halen zijn, dus ook geen filenames of delen ervan.
 
Als je toevallig CCleaner gebruikt die heeft een ingebouwde fileshredder.
Bij gereedschap kiezen voor Gegevenswisser, kies daar het type overschrijven.
 
Hey jackall, thnks !, met ccleaner heeft het niks te maken. Daar heb ik al staan dat het 35 x moet overschrijven, toch komt er met recuva nog van alles boven.
Wat ik bedoel is hier te zien op de foto, ik wil dat de bestandsnaam en pad verdwijnen (cirkel) . Hier staat dat het bestand onherstelbaar is en al is overgeschreven door een ander bestand. Als ik het aanvink en wil verwijderen lukt dat niet. Wat te doen. zonder dat de goede data ook weg gaat ?
Recuva.jpg

Vrgr Erik
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Inderdaad dat is vreemd. Blijft even de vraag of jij Recuva laat lopen nadat je Fileshredder of CCleaner hebt gebruikt. Als je dat op de juiste manier hebt gedaan met Lege ruimte wissen dan zou dat niet mogen gebeuren. Misschien moet je zoals bij CCLeaner onder opties staat ook de Master File Table (MTF) vrije ruimte aanvinken. Kijk zelf even onder opties van CCLeaner. Zelf geen ervaring mee. Wil je alles op de hele laptop wissen?

Kijk anders even naar deze.
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad dat is vreemd. Blijft even de vraag of jij Recuva laat lopen nadat je Fileshredder of CCleaner hebt gebruikt. Als je dat op de juiste manier hebt gedaan met Lege ruimte wissen dan zou dat niet mogen gebeuren. Misschien moet je zoals bij CCLeaner onder opties staat ook de Master File Table (MTF) vrije ruimte aanvinken. Kijk zelf even onder opties van CCLeaner. Zelf geen ervaring mee. Wil je alles op de hele laptop wissen?

Kijk anders even naar deze.

Dit waren mijn CCleaner instellingen . Zie foto. Behalve MTF had ik niet aangevinkt.
CCleaner.jpg

Dus nu rest alleen maar een clean install, naar windows 10 ?

Moet toch ook anders kunnen.
 
Ja, goed. Lange Pier heeft daar verstand van, maar het moet vooraf wel exact duidelijk zijn wat de bedoeling is. Programma's als Recuva e.d. vind ik weinig geloofwaardig en hebben bij mij nog nooit gewerkt. Ja, als programma moet je natuurlijk altijd melden dat je wat gevonden hebt, maar het is altijd onbruikbaar! Voor recovery moet je gewoon kunnen terugvallen op systeemkopieën en databack-ups.
 
Inderdaad er is verschil tussen vrije ruimte overschrijven en gegevens overschrijven.

Het herstel programma maakt in dit geval gebruik van een kopie van de FAT File Allocation Table om, nodeloos overigens, te laten zien wat die allemaal niet meer kan herstellen.

FAT en ik denk ook wel andere bestandssystemen, heeft een kopie van FAT welke gelijk is aan de FAT tabel en een backup ervan. Twee kopieën dus. Dit zien van de oorspronkelijke bestandsnamen zal uit de backup komen. Jammer genoeg weet ik niet waar je die moet zoeken en wat de opdracht is om die zelf te verwijderen of opnieuw te laten maken. Opnieuw opstarten doet niets?
 
Met een aantal cycli van Dban wis je ook de diepte magnetisatie, dien je wel v.a. een ander medium te gebruiken voor die schijf en niet v.a. die schijf.
 
Het is dus de reservekopie van de bestandstabel waar de informatie uit komt. Hier heb ik niet kunnen achterhalen hoe je dit soort kopieën wist. Ze zullen natuurlijk verdwijnen wanneer ze opnieuw worden gemaakt. Daarom opperde ik het opnieuw opstarten van de computer. Even defragmenteren zou ook goed kunnen. Ik ben belangstellend om daarover te horen.
 
Volgens mij is het simpel, de bestanden die ik weg wil hebben, die staan onder bestandsnaam en pad, zie foto eerder van Recuva.
En die al overschreven zijn. Deze krijg ik alleen weg met een clean install en formatteren, naar windows 10.

En dan in Windows 10 File shredder gebruiken voor de toekomstige files die ik wil wissen, met Gutman algoritme...

Andere manier lukt niet , zo te horen van jullie.
 
@Sundreamer,

Ik heb een aantal quotes weggehaald. Via snel reageren of reageer op bericht kun je rechtstreeks reageren.


 
Deze krijg ik alleen weg met een clean install en formatteren
Ook dat niet, die zijn evengoed terug te halen door SpitRite, GetDataBack en meer merken professionele data recovery software.
Na Dban niet meer.

Maar goed, wie zal al die moeite doen en waarvoor.
 
Ja, goed. De verklaring van Alfred is zeer plausibel. Lees wat in de link (#12) staat maar in dat artikel staat ook weer een link met de uitzonderingen op het permanent wissen.

de bestanden die ik weg wil hebben, die staan onder bestandsnaam en pad

Dat zijn dus volgens mij helemaal geen bestanden! Dat haalt Recuva uit de "boekhouding", de MTF table of een kopie.

Dan staat in post 11:
dien je wel v.a. een ander medium te gebruiken voor die schijf en niet v.a. die schijf.

Deze krijg ik alleen weg met een clean install en formatteren, naar windows 10.
Dat lijkt mij dan duidelijk, dat is wat Alfred ook zegt, immers de MFT wordt dan opnieuw aangemaakt.

Mij is niet duidelijk wat jou begin- en einddoel was. Recuva heeft je op denk ik op het verkeerde spoor gezet. En als Recuva toch gebruik maakt van de diepe magnetisatie dan moet je doen wat in post 11 staat.

Met een aantal cycli van Dban wis je ook de diepte magnetisatie, dien je wel v.a. een ander medium te gebruiken voor die schijf en niet v.a. die schijf.
 
Beste Senso en anderen, dank voor jullie input!.

Waar het mij om ging is dat ik medische info op de laptop heb staan , in windows 7, wat ik wil verwijderen, vie recuva kwamen die gegevens, of zoals Senso zegt, uit de boekhouding naar voren. Dat wist ik niet, maar het staat er wel.

Om dus ook die gegevens te wissen, is het raadzaam, om via ISO, Dban te gebruiken en alles ook diep te deleten.

Als de schijf dan helemaal schoon is, kan ik dan via ISO , dvd, wel windows 10 installeren ?, nadat ik waarschijnlijk de opstart frequentie via de bios heb verandert ?. Via ... https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10

Ik wil dus alle gegevens weg en een schone hard disk.

Het formatteren en uitzoeken van de juiste partitie via de gewone set up voor windows 10, zonder Dban, laat ook nog de oude data zien ?


Vrgr Erik
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan