Ik wil graag een nieuwe monitor maar weet niet welke ik moet kiezen....

Status
Niet open voor verdere reacties.

masterwhoosaa

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2010
Berichten
56
Hallo,

Ik heb hier wat monitoren in een lijstje. De prijzen verschillen een beetje maar de kenmerken lijken bijna hetzelfde.

https://tweakers.net/categorie/344/...19o8TOe3KE5RTVdUqMR33fVPiNo_fdWdxF5B5_88iLMsH


Maar ik zou niet weten welke er nou beter is of welke ik het beste kan kiezen.
Ik wil het liefst niet meer uitgeven dan 200 euro. (het liefst zo weinig mogelijk)

Maar het moet wel 144hz en 1 ms hebben en graag een 24 inch monitor.

Welke monitor raden jullie mij aan ? :d
 
Lees reviews, ook te zien via de genoemde pagina rechts boven.
De genoemde monitor kwam een aantal malen uit de doos met defecten of dode pixels en knipperde bij gebruik van 144 Hz. freesync.

Een gebogen scherm helpt niet tegen reflectie en het is ook niet mooier om te zien maar maakt de inhoud van wat er wordt getoond interessanter. Bij Mediamarkt kan je het verschil bekijken. Het is moeilijker om de ogen op te richten terwijl het juist voor gemak zou moeten zijn. Dat is tenminste mijn ervaring. Heb je niet vergeleken met platte schermen er naast dan zal je niet weten waarom het scherm gebogen zou moeten zijn. Het houdt de aandacht vast.

De AOC zou je niet aan de randen kunnen vastpakken omdat het scherm dan al stuk is. Hier nog meer "één ei" ervaringen: https://www.newegg.com/global/nl-en/Product/Product.aspx?reviews=all&Item=N82E16824160367
 
De link die ik stuurde heeft iets van 20 monitoren daarop staan.

Ik hoopte eigenlijk dat iemand ervaring had met 1 van die monitoren en mij kon vertellen of die goed is.

Ik vind niet veel reviews online :p
 
Denk dat er in een bepaalde prijsklasse geen grote kwaliteitsverschillen zijn. En reviews zijn tegenwoordig ook niets meer waard. Slecht en goed wisselen elkaar af en wat is betrouwbaar? Ik heb zelf Samsung en dat bevalt mij goed. Echter ze raken ook wel defect en dan koop je een nieuwe. Het is niet anders. Economie noemen ze dat geloof ik. Koop wat aan jouw eisen voldoet. Beter, de beste en geld, allemaal andere meningen. Gewoon doorpakken en kopen.
 
Wat weten wij nou van monitoren maar laat je geen geld uit de zak kloppen door eentje te nemen die meer stroom verbruikt dan de andere.

Ik vind niet veel reviews online

Je ziet ze ook pas wanneer je ze zelf bent gaan schrijven.

Op YouTube worden monitoren sinds jaar en dag zo grondig getest dat ze met de rand vanuit een rijdende auto over de weg worden gesleept. De genoemde site newegg.com kan je bij Google invullen als een site waar gezocht moet worden en je leert heel veel over ook garantie en hoe artikelen stuk zijn bij aankomst. Doe je dat niet, dan roep je ellende over je af met misschien steeds terug te moeten sturen.

Er is altijd nog advertentiezoeker.nl De radioknop op Datum en postcode invullen. Dan help je een ander met jou aanschaf. Ik heb eens een goede monitor gekocht met een kras over het scherm maar wel mooi dat deze met wat geduld helemaal was weg te poetsen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan