word opent niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

pcwimie

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2011
Berichten
40
Beste forumleden, ik heb weer eens iets raars. ik wil in de windows verkenner met dubbelklik een nieuw word document openen welke gebaseerd op een sjabloon *.DOTx. als in de verkenner het voorbeeld venster open staat dan krijg ik wel de vraag of het document gekoppeld moet worden aan een database. Als ik dan ja zeg gebeurt er vervolgens helemaal niks. daarna moet ik eerst via taakbeheer de winword.exe file beëindigen. vervolgens in de verkenner het voorbeeldvenster uitzetten. dan kan ik weer dubbelklikken op het document wat ik wil openen en dan zie je wel eerst het office logo en dan komt pas de vraag of ik het document wil koppelen aan een database. Als ik dan ja klikt opent inderdaad wel het document en kan ik record zoeken en samenvoegen. Ik gebruik veelvuldig het voorbeeldvenster in de verkenner dus dit is een lastig probleem voor mij, want je vergeet natuurlijk regelmatig het voorbeeldvenster uit te zetten voordat je zo'n sjabloon opent. dan moet je eerst weer naar taakbeheer enz. Ik heb een win10 64bit pc met office 2016. ik hoop dat iemand een oplossing heeft
 
Ik kan het helaas (voor jou) niet naspelen; bij mij blijft-ie het goed doen. Niet dat ik ooit het voorbeeldvenster vrijwillig heb aangezet; maar je gaat af en toe diep de loopgraven in om iemand te helpen :). Over welke Office versie hebben we het hier? Overigens heb ik (noodgedwongen) moeten testen met Windows 7. Windows 10 kan ik thuis wel testen.
 
Is dat bestandstype .dotx dan wel gekoppeld aan Microsoft Office Word?
 
@ senso: dat lijkt me wel, want normaal openen gaat goed, zegt TS.
 
En met win7 en office 2007 had ik er ook geen last van maar met win10 en office 2016 wel
 
Ik heb het nagespeeld, maar ik kan het helaas voor je niet reproduceren. Overigens zie ik het nut van een sjabloon en een samenvoeging niet heel erg; het brondocument van een samenvoeging is immers al een soort sjabloon op basis waarvan je een nieuw document maakt (met het resultaat). Tenzij het een leeg standaarddocument is, maar wat moet je dan met de voorbeeldweergave?
 
@OctaFish,
Niet dat ik ooit het voorbeeldvenster vrijwillig heb aangezet; maar je gaat af en toe diep de loopgraven in om iemand te helpen
zelfs niet in de map 'afbeeldingen' of waar jouw foto's ook staan?
Zelf heb ik overigens ook alle vertragende elementen uitstaan. Goede mappenstructuur en bestandsnamen werkt veel sneller dan alle grafische poespas.:d

is wel een beetje off toppic maar wat kan mij de weergave van een Word document schelen.
 
Dat staat er ook niet. TS zegt dat het probleem (zie omschrijving) zich voordoet als het voorbeeldvenster aanstaat. Dan vraag ik mij af wat is dan de relatie tussen Word en dat voorbeeldvenster? Is de cache van het voorbeeldvenster corrupt? Zou dan een schijfopruiming doen waarbij Thumbnails/Miniaturen staat aangevinkt.
 
zelfs niet in de map 'afbeeldingen' of waar jouw foto's ook staan?
Zelfs dan niet :). Ik ben meer dan content met de grote pictogrammen als ik een preview wil zien. Of ik gebruik de browser van Faststone.
 
https://answers.microsoft.com/en-us...ocuments/fe7dfe1e-3119-41ec-b2ac-a4f3160f33b8
edit: Found a Solution!!!

(Please notice, that changing the registry on your own risk, at best, export before you modify it so you can revert the changes)

Under HKEY_CLASSES_ROOT\Word.Template.12\shell\New\command

You will find the opening Command for new Documents.

Just change the parameters /n /f "%1" with /n /w /f "%1" on both the entries:

(Default)

command


After this change, the Word Template opens in a new Process and opens visibly!
 
Simpel houden:
- Voorbeeldvenster uitschakelen
- Winword.exe beeindigen in taakbeheer.
 
Nog simpeler. Beginnen met post 1 goed te lezen!
 
Ik heb de reactie van Route99 neergelegd bij onze systeem beheerder. ik hoop dat daarmee idd ons probleem word opgelost. Hartelijk dank in ieder geval voor de reacties en sorry dat ik zo laat reageer maar ik was met vakantie:D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan