SQL database verplaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

test1000

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2017
Berichten
258
Beste,

Wij hebben op één server SQL versie 8.0 met database TEST en daaronder verschillende tabellen.
Nu wil ik deze database TEST met zijn tabellen verplaatsen naar een andere server met SQL 2012.
Is mijn redenering goed dat ik mijn lichtbalk op database TEST ga staan.
Dan kiest voor 'All task' - Export data - Next (omdat source info goed is denk ik) - Server : kies ik de andere server en database laat ik <default> (of moet ik 'new' kiezen ?) - Next - en dan weet ik niet wat scherm komt omdat ik niet weet wat er gaat gebeuren.
Ik vermoed exporteren maar ben niet zeker.

Hulp is welkom :)


Ps : ik vermoed dat paswoorden ed ook worden meegenomen.
Hiermee bedoel ik de ODBC link. Moet je user + paswoord ingeven om verbinding te maken.

En moet ik in Microsoft Access dan de ODBC link manueel opnieuw opbouwen ?

Alvast bedankt
 
Ik zou in ieder geval de database aanmaken op de nieuwe server, met uiteraard dezelfde naam, en de oude middels een Backup en Restore terugzetten. De useraccounts zijn vastgelegd binnen de SQL server, en ik weet niet of je die kan importeren. Die zou je dus met de hand opnieuw aan kunnen maken, met uiteraard rechten op de juiste database.
In Access moet je de ODBC koppeling uiteraard opnieuw aanmaken; die kijkt nu naar de verkeerde database. Je kan kijken of je hem kunt aanpassen, maar waarschijnlijk is aanmaken net zo makkelijk.
 
Volgens mij kan je niet rechtstreeks van SQL 8 naar SQL 2012 restoren, ik denk dat je dat via een tussen versie moet doen.


Edit:
Overigens is het volgens mij zo je in Acces niets hoeft wijzigen, als de ODBC koppeling met verbinding naar de nieuwe database maar dezelfde naam heeft/krijgt.
Maar ik kan het mis hebben...

Frank
 
Laatst bewerkt:
Wat FGH1969 zegt is juist.
Je moet eerst naar SQL Server 2005 of 2008 restoren, en dan een backup maken.
Die backup vervolgens laden in 2012.

Tardis
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan