Macro run in task sheduler

Status
Niet open voor verdere reacties.

test1000

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2017
Berichten
258
Hoi,

Ik heb een macro gemaakt dit gegevens importeert in een tabel.
Wanneer de gebruiker op een knop klikt wordt deze macro opgestart.
Het importeren duurt een 10-tal seconden.
Blijkbaar vergeten de gebruikers te klikken op deze knop [importeren].

Nu is het de bedoeling dat de macro automatisch wordt opgestart na 30 minuten.
Via formulier - bij timer & timerinterval kan je instellen om de macro te starten en om de 30 minuten.
Het formulier moet dan wel geopend zijn. En, als de macro runt, kan je niets ingeven in het formulier.
Moet je wachten tot de macro is uitgevoerd.

Bestaat er een mogelijkheid om de macro te laten runnen via Windows Sheduler of iets dergelijks ?

Alvast bedankt.
 
Simpel antwoord: nee. Iets uitgebreider antwoord: je kunt de db via een scheduled task openen. Die voert dan de macro uit, en sluit vervolgens de db. Alle automation moet dan natuurlijk wel op het startformulier uitgevoerd worden.
 
Dat is dan een oplossing.
Ik kan bij het openen van de database deze macro ook starten. Via switch board. (schakelbord)
Moet ik de macro plaatsen bij de event "laden" of "activeren" ?


Ik kan het natuurlijk ook testen bij "laden" en "activeren :D
 
Laatst bewerkt:
Maakt volgens mij ook niet uit. Zolang de trigger maar afgaat. En dat gebeurt bij een aantal acties als het formulier wordt geopend. En dat gebeurt altijd als je het formulier laat openen bij starten.
 
Tip: via Powershell kan je met SQL instructies rechtstreeks de gegevens in een database aanpassen, dat doen we bij ons op het bedrijf. Ik zou de vraag eens op een powershell forum stellen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan