• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Afronden op *.*0 of *,*5 eurocent

Status
Niet open voor verdere reacties.

HammerJohn

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2016
Berichten
173
Goedenavond,

Ik heb een formule die werkt zoals het moet, maar nu zou ik deze willen laten afronden op 0 of 5 eurocent.
Heb het al geprobeerd met afronden(0.234,0.05) al vast bedankt.

HTML:
=ALS($A17>=$E38;(A17*I19)*Urenlijst!CS5;($A17*$I19))
 
probeer het eens met AFRONDEN.N.VEELVOUD
 
HTML:
=ALS($A17>=$E38;(A17*I19)*Urenlijst!CS5;AFRONDEN.N.VEELVOUD($A17*$I19;0,05))

Nog steeds geeft hij € 34.69 aan .... wat doe ik fout!!
 
Je hebt de aangedragen oplossing in het ONWAAR-gedeelte van de ALS-functie gezet. M.a.w. de AFRONDEN functie werkt alleen als A17<E38.

Een voorbeeld zou zeker helpen met testen, nu moet je zelf uitvogelen of deze werkt zoals je bedoelt:
Code:
=ALS($A17>=$E38;AFRONDEN.N.VEELVOUD(($A17*$I19)*Urenlijst!CS5;0,05));"hier komt te staan wat er moet gebeuren als A17<E38")
 
Laatst bewerkt:
Hier bij het voorbeeld, sorry niet aan gedacht.
 

Bijlagen

  • Helpmij1.xlsx
    9,4 KB · Weergaven: 25
Waarom heb je niets gedaan met de informatie in #5?
Code:
=ALS($A9>=$E18;AFRONDEN.N.VEELVOUD($A9*$I11*R4;0,05))
 
Ik zou het iets anders noteren, scheelt herhaling van de berekening en leest wat prettiger


Code:
=AFRONDEN.N.VEELVOUD([COLOR="#B22222"]$A9*$I11*ALS($A9>=$E18;R4;1)[/COLOR];0,05)

de als-voorwaarde leid immers niet tot een andere grondslag (maar alleen tot een toeslag op de grondslag

ik zou ALS alleen aan het begin zetten als het in een onwaar scenario tot een heel andere formule zou leiden. nu is het duidelijker dat er alleen een toeslag geldt als aan de voorwaarde is voldaan
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan