SEO vraagstuk

Status
Niet open voor verdere reacties.

pewie37

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2007
Berichten
506
Hay forumleden,

Stel ik wil een bestaande website van iemand nabouwen in wordpress om een en ander (optimaal en) in eigen huis te kunnen houden.
Een dip in ranking zitten we niet op te wachten natuurlijk, dus...

Wat gebeurd er met de bestaande ranking en/of autoriteit bij google als de oude website door een exact dezelfde website maar gebouwd in een ander systeem word vervangen?
En heeft iemand tips of inzichten hierover?

Ik denk aan crawl gegevens, backlinks etc.

Alvast een dikke dank je wel :thumb:
 
Google heeft niks van doen met de software of CMS waarop een website draait. Als de HTML structuur en of de URL-structuur afwijkt, dan zal Google het ook mogelijk anders indexeren. Uiteraard wordt er ook gekeken naar de content, en of deze niet dubbel is.

Uiteraard kijkt Google wel naar de snelheid van een website.
 
Het ligt een beetje aan de context en bij wie de rechten liggen
 
Als alles hetzelfde blijft (domeinnaam, URL's, tekst inhoudelijk) zal het meevallen met dip in ranking.
Denk wel aan redirects als url's wijzigen.
 
heb ik toch zelf een vraagje die hierop aansluit:

als je een domeinnaam hebt, daar alles hebt verwijderd (dus geen website meer) maar je hebt de domeinnaam een redirect gegeven naar een andere website, hoe zit dat dan?
De inhoudt van de nieuwe website had de "oude' website. (om het uit te leggen, de inhoudt van de website heb ik overgezet naar wordpress.com. De domeinnaam die het eerst had en bij een betaalhosting staat, wordt dus redirect naar de wordpress.com naa.0
 
Het ligt eraan hoe je de redirects instelt.
Ik hoop met een 301-'Moved Permanently' header, zodat Google de nieuwe links indexeert, en de oude vergeet.
Komt deze op een 404 uit, dan geef je uiteraard een 404-'Not found' mee. Meeste CMS'sen doen dat wel.
 
Ik heb het geregeld in de DirectAdmin, daar kan je een redirect instellen.
Het werkt heel goed, maar de vraag is dus hoe Google dat ziet.
 
@femke98 met DA werkt inderdaad goed. Grappig is dat als je een redirect in een htaccess bestand zet dit ook automatisch in DA te zien is.

@php4u denk niet dat Google URL's vergeet. Je kan wel proberen te forceren URL's die je echt wil verwijderen aan te geven bij Google via Google Remove URL tool https://support.google.com/webmasters/answer/1663419?hl=en
 
De 301 redirect is al genoemd, die moet er altijd zijn, via DA kan dit ook.
Daarnaast kan je in de html een canonical plaatsen, dat vindt Google fijn.
Meer info vind je hier (klik) . In de <head> komt dit:

Code:
<link rel="canonical" href="URL_PAGINA">
 
Hoe bedoel je: "In welke HTML"?

Heb je het linkje met uitleg al bekeken?
 
welke html als je geen pagina's hebt?
De html is de html van de live website. Niet op het verwijzende domein want die heeft idd geen pagina's ;)
 
Kijk, dat bedoel ik. Ik doe alleen de domeinnaam via DirectAdmin redirecten. Dus toen jij (Bron) over canonical in een htlm begon, dacht ik dus dat dit niet voor mij bedoeld kon zijn, want ik heb geen pagina's.
We zijn eruit. Mijn redirect werkt perfect, niets meer aan doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan