• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

aantallen in draaitabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

jrd1

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2016
Berichten
17
Beste Allen,

Ik heb een overzicht op basis waarvan ik een draaitabel heb gemaakt. Echter de uitkomsten van de draaitabel geven niet de resultaten die ik zoek. Ik wil in bijvoorbeeld kolom "#2018" van de draaitabel alleen het aantal cellen hebben staan waarbij in kolom G een waarde staat. Ik begrijp dat in de draaitabel alle rijen worden meegenomen omdat er "iets" staat in iedere cel van kolom G (resultaat formule is namelijk ""). Hoe kan ik er voor zorgen dat er in de draaitabel in de cellen D30 en D31 respectievelijk 6 en 2 komt te staan? (Dit probleem is overigens ook van toepassing op de kolommen "#2019" en "totaal 2018-2019".)

Alvast bedankt,
Jeroen
 

Bijlagen

  • voorbeeld 20190516.xlsx
    22,6 KB · Weergaven: 15
Een draaitabel over een dataset wat al een draaitabel is werkt niet echt lekker. Met 2 hulpkolommen kan het wel maar je kan beter de originele dataset gebruiken mits deze in tabelvorm is.
 

Bijlagen

  • voorbeeld 20190516.xlsx
    22,8 KB · Weergaven: 16
Beste VenA,

Allereerst bedankt voor je reactie en je oplossing. Ik kan er in ieder geval mee vooruit. Maar zoals je zelf al stelt is het beter de originele dataset te gebruiken en daar verlies je me......in je reactie staat "Een draaitabel over een dataset wat al een draaitabel is", maar mijn originele dataset (A1..M27) is toch geen draaitabel?

Alvast bedankt,
Jeroen
 
Al is het exceltechnisch gezien geen draaitabel toch is het een draaitabel.:d In een tabel zet je eenduidige gegevens onder elkaar. Vervolgens maak je dan een draaitabel om de gegevens te groeperen. Zie Blad2 te illustratie.
 

Bijlagen

  • voorbeeld 20190516.xlsx
    130,5 KB · Weergaven: 21
Beste VenA,

Ik begrijp wat je bedoeld. Dank voor al je hulp en uitleg.

Groet,
Jeroen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan