• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule veranderd

Status
Niet open voor verdere reacties.

MEradus

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2012
Berichten
287
Goedemiddag,

Ik heb een bestandje met meerdere tabbladen gemaakt.

In de eerste plak ik ruwe data die ik via een macro helemaal goed zet.
Tot zover is er niets aan de hand.

In de 2e staat in elke cel een formule voor verticaal zoeken.
Maar elke keer als ik de ruwe data inlees en de macro er overheen gooi, worden automatisch deze formules aangepast.
Ook al zet ik $ op verschillende plaatsen.

Code:
=VERT.ZOEKEN(B2;'Inlees Tabblad'!$A$2:$W$59;20;ONWAAR)
.

is er een manier om ervoor te zorgen dat de code gewoon blijft zoals hij hier staat?

Ik heb nog geen tijd voor een voorbeeld bestandje, dus hoop dat iemand mij zo kan helpen.

Alvast bedankt.
 
je zult waarschijnlijk je macro aan moeten passen zodat deze de wijziging van de formule niet triggert. zonder voorbeeld en zonder code gaat dit niet lukken..
 
Ik heb een bestandje met meerdere tabbladen gemaakt.
Ik heb nog geen tijd voor een voorbeeld bestandje
Is dit niet een beetje tegenstrijdig.

Als jij geen tijd hebt voor een bestandje dan moeten wij het bestandje maken en daar hebben wij geen tijd voor.
 
Als jij geen tijd hebt voor een bestandje dan moeten wij het bestandje maken en daar hebben wij geen tijd voor.

Ik was bezig op het werk toen ik dit berichtje maakte. Dus even geen tijd. Verder onthoud ik me van alle commentaar.
 
je zult waarschijnlijk je macro aan moeten passen zodat deze de wijziging van de formule niet triggert. zonder voorbeeld en zonder code gaat dit niet lukken..

Bedankt voor je reactie. Zal zo het bestandje iets aanpassen ivm de privacy en dan zal ik het bestandje even uploaden!
 
Bestandje

Hoi allemaal,

Ik heb het bestandje even aangepast om geen privacy te schenden, maar dat is gelukt.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

De 'indirect' functie ken ik nog niet, dat ga ik ook even uitzoeken.

Alvast bedankt voor het meedenken!
 

Bijlagen

  • Helpmij_TX_2.xlsm
    27,8 KB · Weergaven: 23
misschien als je indirect gebruikt in je formule


Hoe zou ik de indirect moeten plaatsten in deze code dan? Als ik namelijk alles bekijk veranderd de "W" in de formule naar een "M" en daardoor geeft ie een fout. Als ik handmatig de M in een W verander komt de juiste informatie er weer te staan.

Code:
=VERT.ZOEKEN(B2;'Inlees Tabblad'!$A$2:$W$59;20;ONWAAR)
 
Waarom de tussen stap van eerst 'inhoud kopieren' naar 'inlees tabblad' en dan pas naar 'Resultaat'

De tussen stap naar 'inlees tabblad' kun je natuurlijk ook overslaan.
Dus rechtstreeks van 'inhoud kopieren' naar 'Resultaat'

Je hebt dan geen probleem meer met je macro's die kolommen verwijderd en daardoor de formules aangepast worden.
Code:
=INDEX('Inhoud kopieren'!$B$13:$DA$30;MATCH($A4;'Inhoud kopieren'!$A$13:$A$30;0);MATCH(B$1;'Inhoud kopieren'!$B$12:$DA$12;0))
Zorg er dan wel voor dat de kop titels gelijk zijn.
 
Ook met een macro is het prima te doen zonder tussenblad. Ik kan alleen de gegevens van de groene kaart niet vinden en 1 regel aan data is niet echt handig om het te testen.

Code:
Sub VenA()
  ar = Sheets("Inhoud kopieren").Cells(12, 1).CurrentRegion.Offset(1)
  d = Split("6 19 20 61 72")
  For j = 1 To UBound(ar)
    ar(j, 3) = IIf(ar(j, 7) = 4, "Taxi", IIf(ar(j, 10) = "j", "Rolstoelbus", "Bus")) 'Een willekeurige lege kolom voor het bepalen van het soort taxi 
    ar(j, 17) = "??" 'Groene kaart in een willekeurige lege kolom
    For jj = 0 To UBound(d)
      If IsDate(ar(j, d(jj))) Then ar(j, d(jj)) = Format(ar(j, d(jj)), "mm-dd-yyyy")
    Next jj
  Next j
  With Sheets("Resultaat").Cells(1).CurrentRegion.Offset(1)
    .Clear
    .Offset(, 1).Resize(UBound(ar) - 1, 14) = Application.Index(ar, 0, Array(1, 81, 67, 3, 7, 61, 82, 19, 20, 17, 72, 69, 5, 6))
  End With
End Sub
 

Bijlagen

  • Helpmij_TX_2.xlsm
    21,8 KB · Weergaven: 13
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan