• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel Voorraad lijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Theunie1965

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2018
Berichten
197
Goeden dag allemaal

Ten eerste ik ben een totale leek wat betreft Excel, en alvast sorry als ik een domme vraag stel.

Ik ben bezig met een excel bestand te maken voor mijn kadoshop en wel met de artikel nummers van mij en de leverancier enz enz.
Nu zou ik graag klom a en c op een of andere manier willen hebben dat ik dit in een klik kan uit printen op mijn Brother label printer.
Ook zou ik graag een optie willen hebben om te zoeken bijvoorbeeld ik wil op mok zoeken dat ik dan in een venster dit in typ en klaar
ook vindt ik eigenlijk het bestand on overzichtelijk en toch niet wat ik zoek wil om een goed bestand te krijgen.

Zijn er hier mensen die mij willen en kunnen helpen.
 

Bijlagen

  • Voorraadlijst KadoshopEcht.xlsx
    40,2 KB · Weergaven: 38
Hoi Theunie,

Het is me niet helemaal duidelijk wat je precies wilt dus ik heb maar even wat geknutseld...bestand bevat een macro voor het printen dus je moet instellen dat je die accepteert anders doet hij niets.
In het bijgevoegde voorbeeld heb ik in het tweede tabblad ("Print") een dropdown list gemaakt, als je op het artikelnummer klikt zie je rechts in de cel een driehoekj waar je alle artikelnummers van het overzicht kunt selecteren. De omschrijving verschijnt dan automatisch eronder.
Ik heb ook een knop toegevoegd voor het printen van dit artikelnummer + omschrijving, maar ik kan niet jouw printer erin zetten dus die moet je dan zelf nog aanpassen in de macro. Maar dat kan later, eerst even kijken of dit in de richting komt.

Voor het zoeken kun je ook gewoon ctrl+f gebruiken, toch? Of wil je speciale functionaliteit daarbij?

Groeten,

Jos
 

Bijlagen

  • Voorraadlijst KadoshopEcht.xlsm
    48,9 KB · Weergaven: 23
Probeer deze eens
 

Bijlagen

  • Voorraadlijst KadoshopEcht (1).xlsm
    52,4 KB · Weergaven: 50
Hoi Theunie,

Het is me niet helemaal duidelijk wat je precies wilt dus ik heb maar even wat geknutseld...bestand bevat een macro voor het printen dus je moet instellen dat je die accepteert anders doet hij niets.
In het bijgevoegde voorbeeld heb ik in het tweede tabblad ("Print") een dropdown list gemaakt, als je op het artikelnummer klikt zie je rechts in de cel een driehoekj waar je alle artikelnummers van het overzicht kunt selecteren. De omschrijving verschijnt dan automatisch eronder.
Ik heb ook een knop toegevoegd voor het printen van dit artikelnummer + omschrijving, maar ik kan niet jouw printer erin zetten dus die moet je dan zelf nog aanpassen in de macro. Maar dat kan later, eerst even kijken of dit in de richting komt.

Voor het zoeken kun je ook gewoon ctrl+f gebruiken, toch? Of wil je speciale functionaliteit daarbij?

Groeten,

Jos
 
Hoi JP123
Hopelijk doe ik het nu goed het ziet zo goed uit mijn printer is Brother QL-710W waar ik de labels mee wil printen dit is niet de standaard ingestelde printer maar een HP officejet.
Alvast bedankt voor jullie hulp

Gr Theunie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan