• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Capaciteitsplanning maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

TheUmpire

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 mei 2019
Berichten
3
Hi allen,

Ik ben bezig met een capaciteitsplanning voor het bedrijf waar ik werk. Het zit zo; we hebben verschillende projecten met een geplande einddatum, daaraan gekoppeld zitten verschillende functies binnen ons bedrijf.
Wat ik nu heb, is een tabblad met projecten. Daarin geef ik de beoogde einddatum aan en berekend excel automatisch de begindatum en het aantal FTE dat ik kwijt ben aan dit project per functie. Wat ik nodig heb, is een soort 'autofill' op basis van de begin/einddatum van het project in een kalender.
Voorbeeld:
Stel het project loopt van 1-1-2019 tot 1-3-2019 en ik ben voor functie 1 en functie 2 één volledige FTE per week kwijt.
Wat ik wil:
rij 1 is weeknummers
rij 2 is functie 1
rij 3 is functie 2
in cel a1 tot j1 staan week 1 t/m 10.
Ik wil dat Excel op basis van begin/einddatum, per functie een 1 neerzet in rij 2 en een 1 in rij 3 (want 1 FTE per functie per week).

Hoop dat ik het zo een beetje normaal heb uitgelegd....

Dank alvast!
 
Welkom op dit forum. Plaats even een voorbeeld, zoals je ook hier kunt lezen.
 
Yes, bij dezen....
 

Bijlagen

  • Planning opzet voorbeeld.xlsx
    28,3 KB · Weergaven: 275
@TheUmpire

Misschien kan je hier iets mee?
 

Bijlagen

  • taak planner.xlsm
    33,2 KB · Weergaven: 251
Dank! Ik zie inderdaad wat je hebt gedaan en misschien met puzzelen kom ik eruit. In jouw bestand werk je met voorwaardelijke opmaak, ik heb echt een '1' nodig per cel per dag. waar bij jou een kleurtje staat, moet ik een '1' hebben. Dit omdat ik dan automatisch de benodigde aantal FTE kan laten zien in het overzicht.... (enen kan ik optellen, kleuren niet)
 
zie regel 30 als alternatief voor regel 9
 

Bijlagen

  • taak planner(hs).xlsm
    33,5 KB · Weergaven: 185
De formules in de voorwaardelijke opmaak genereren een 1 of een 0. Als je de opmaakregels begrijpt dan kan je deze ook in een formule zetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan