• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Visual basic

Status
Niet open voor verdere reacties.

verluc

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2009
Berichten
535
Bij het oproepen van Visual Basic, na keuze van de rubriek Ontwikkelaars, krijg ik steeds een grijs scherm en geen overzicht van bladen en of formulieren.
Wat zou hiervan een oorzaak kunnen zijn ?
Met dank voor info
 
Klik dan in het menu op Beeld en selecteer de vensters die je wilt zien.
 
Zeer bedankt Edmoor, maar ik zou graag een formulier wijzigen maar krijg dit niet op het scherm om het te zien.
(overzichtje normaal links op het scherm)
 
Ik weet niet wat je precies bedoelt, maar userforms staan in de Projectverkenner onder het kopje Forumlieren.
Je moet dus in het menu Beeld wel de Projectverkenner laten tonen. Of druk op Ctrl-R.
 
Uw antwoord is precies wat ik bedoel, maar het werkt niet.
Ik werk met excel 2016 en waar kan ik daar de projectverkenner oproepen om alsdan aan de userforms te geraken ?
 
Wat ik zei doe je dan uiteraard in de Visual Basic Editor (ALT-F11) en niet terwijl je op een werblad staat.
 
Edmoor : krijg nog steeds een blanco grijs scherm na uitvoering van Uw suggestie
loek010 : Uw afbeelding is wat ik wil krijgen maar hoe in excel 2016 ?
 
In #2 staat wat je in de Visual Basic editor moet doen om te krijgen wat loek010 liet zien.
Dat is al zeker sinds Office 2007 hetzelfde.
 
Zoals Edmoor net aangaf wat in #2 staat klik op het icoontje waar de rode pijl naar wijst boven in
 
Ik neem aan dat ik eerst toch het bestand moet openen en dan komt automatisch het eerste tabblad op het vscherm.
Bovenaan in het lint staat inderdaad de rubriek "beeld"
wanneer ik daarop druk veranderd er niets, laat staan dat ik dan de afbeelding van loek 010 zou krijgen.
Ik heb trouwens ook hetzelfde lint niet als loek010
 
Uiteraard moet je eerst Excel openen.
En dan open je de Visual Basic Editor (ALT_F11)
 
Precies.
Maar ik ben bang dat je dan ook moet uitleggen hoe die tab Ontwikkelaars in het menu komt ;)
 
Ja je hebt gelijk Ed niet bij iedereen staat dat inderdaad aangevinkt :D
 
Krijg steeds een grijs blanco beeldscherm wanneer ik :

- Beeld kies en ALT F11
of
- Ontwikkelaar en daarna Visual Basic

Ik vermoed derhalve dat er iets moet gewijzigd zijn in de instellinge
 
Het staat al een paar keer vermeld wat je daar moet doen.
Ik heb echt geen idee hoe dat nog duidelijker te maken.
 
In mijn laatste bericht staat precies wat ik doe en zzelfs op twee verschillende manieren : allebei met hetzelfde resultaat : grijs blanco scherm
 
Ja, met een menu aan de bovenkant er van.
Dat is de Visual Basic Editor (VBE).
Daar kies je dus Beeld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan