SSD kapot???

Status
Niet open voor verdere reacties.

snel0026

Verenigingslid
Lid geworden
10 feb 2002
Berichten
379
Als ik mijn pc opstart kom ik niet verder dan het scherm in de bijlage. Daarna kan ik niets meer doen.
Betekent dit dat mijn SSD kapot is? of is er iets anders aan de hand?
 

Bijlagen

  • 20190509_022107.jpg
    20190509_022107.jpg
    660,1 KB · Weergaven: 79
Kijk eens in de BIOS wat de boot volgorde is.
Hij probeert nu van het netwerk op te starten.
 
Het zou kunnen dat de bios geen harddisk ziet.
probeer eerst een herstart, maar het kan ook zijn dat de harddisk stuk is.
 
SATA cable reseaten of een andere gebruiken, wil dat niet de SSD in een andere PC controleren of met een externe aansluiting aan een andere PC.
 
IK heb de SSD gecloned. Dat betekent toch dat de ssd niet kapot kan zijn, toch?
Maar ook denieuwe SSD geeft dezelfde foutmelding. Het BIOS ziet de schijf wel.
Ik ga proberen er een nieuwe versie van Windows op te zetten en kijken wat hij dan doet.
 
Heb je intussen, zoals reeds eerder opgemerkt ( post #2 ), de bootvolgorde in de BIOS gecontroleerd..?
Hij probeert nu van het netwerk op te starten i.p.v. de SSD.
Desnoods herstel je de BIOS naar standaard waarden...
Dit even controleren kost minder tijd dan Windows opnieuw installeren want dat heeft in dit geval geen zin....
 
Ik had de BIOs al gecontroleerd en daar staat de SSD als eerste opstartmedium.
Maar ik ga in ieder geval de BIOS eerst terugzetten naar standaardwaarden.
Vandaag lukt me dat niet, maar ik meld me hier weer zo gauw ik dat heb gedaan.
 
Ik heb het ook wel eens gehad met een nieuwe SSD. De simpelste methode was om hem even in een ander systeem erbij te hangen en dat systeem normaal op te starten.
Vaak was ie dan nog niet zichtbaar maar een schijfbeheer kon ik dan de SSD wel initialiseren en dan kon ik hem wel formatteren tot NTFS.
Terug gezet in het oorspronkelijke systeem werd de SSD wel meteen door het bios herkend en kon ik Windows er probleemloos op installeren en daarna er nooit meer een probleem mee gehad.
Ik heb nooit uitgezocht waarom het zo kwam, maar deze methode heeft toch zeker een aantal keren 100% gewerkt.
 
Ik moest toch de SSD opnieuw formateren en indelen. En....alles er opnieuw opzetten. Maar ja.....'t is niet anders.
Allemaal bedankt voor het meedenken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan