• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

automatisch gegevens invullen en afdrukken

Status
Niet open voor verdere reacties.

KeveinM

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2016
Berichten
37
Beste,

Ik heb een excel document waarbij op tabblad 1 een lijst van huisnrs. staat. Door middel van op de knop (waar macro aan toegewezen is ) te drukken die op tabblad 2 staat, wordt er voor elk van de adressen een apart blad afgeprint (de groene zone). Gemeente , straat en nr worden dan uit de lijst van tabblad 1 gehaald en in tabblad 2 ingevuld.


Nu zou ik graag dat er een blad wordt afgedrukt, enkel indien er achter het adres een 0 staat op het eerste tabblad. Is dit mogelijk ? En een stap verder , waarbij dan de 0 wordt vervangen door een 1 zodat dit een volgende keer niet meer wordt afgedrukt , als er nieuwe adressen worden toegevoegd?
 

Bijlagen

  • test.xls
    42 KB · Weergaven: 24
Code:
Sub test()
ar = Blad1.Cells(1).CurrentRegion
  For j = 2 To UBound(ar)
    If ar(j, 4) = 0 Then
      With Blad2
        .Range("A4") = Array(ar(j, 1))
        .Range("E4") = Array(ar(j, 2))
        .Range("H4") = Array(ar(j, 3))
        .Range("A1:L63").PrintPreview 'Printout
      End With
      ar(j, 4) = 1
    End If
  Next j
  Blad1.Cells(1).CurrentRegion = ar
End Sub
 
VenA

Alvast bedankt voor deze oplossing;
ipv de paginas af te drukken , toont hi nu enkel de afdrukvoorbeelden en moet ik dus voor elke afdruk zelf op afdrukken duwen.
Enig idee hoe dit komt?
 
Inderdaad :s

Verschillende keren nagelezen en gewoon los overgekeken...

Thx voor de snelle oplossing.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan