Onedrive delen / synchroniseren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marco9999

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2011
Berichten
70
Hallo,

Al geruime tijd gebruik ik een persoonlijke OneDrive account en deel een aantal mappen met andere (persoonlijke) OneDrive-gebruikers.
De mappen die ik gedeeld aangeboden krijg, synchroniseer ik ook naar m'n PC met de OneDrive app. Werkt allemaal prima.

Nu hebben we op m'n werk sinds kort OneDrive voor Bedrijven en hier wil ik dezelfde truuk uithalen.
Maar dat gaat dus niet.

Iemand een ideetje hoe ik in Onedrive voor Bedrijven mappen kan delen en deze kan synchroniseren met m'n PC?

Alvast bedankt,
Marco
 
Uitleg OneDrive en OneDrive voor Bedrijven

OneDrive en OneDrive voor bedrijven lijken qua naam erg op elkaar. Toch is het niet hetzelfde. Er bestaan verschillen en overeenkomsten tussen beide systemen.

OneDrive
OneDrive is bedoeld voor je privé documenten, foto’s en andere bestanden. Om toegang te krijgen tot je privé OneDrive log je in met je Microsoft accountgegevens (voorheen live ID) op onedrive.live.com. Je kan je bestanden die op je OneDrive staan makkelijk delen met andere mensen met slechts een paar muisklikken. Verder kan je de bestanden gemakkelijk synchroniseren op je pc of Mac zodat je er snel bij kan. Op je pc vind je jouw privé documenten terug in de map genaamd OneDrive. Er zijn apps voor OneDrive voor de meeste mobiele platformen zodat je ook mobiel overal toegang hebt tot je privé bestanden. Je hebt 7 GB gratis beschikbaar voor privé documenten. Ten slotte is het belangrijk om te weten dat OneDrive geheel los staat van Office 365.

OneDrive voor Bedrijven
OneDrive voor Bedrijven is wel een onderdeel van Office 365. Het is bedoeld voor je zakelijke documenten. Deze bestanden worden opgeslagen in SharePoint Online. Je kunt bestanden delen met collega’s en externen. Om toegang te krijgen tot je persoonlijke bestanden log je in met je Office 365 account op portal.office.com. Daarna klik je linksboven op de negen blokjes en selecteer je OneDrive. Aan de linker kant kan je een overzicht opvragen van documenten die met jou zijn gedeeld. Er zijn ook mobiele apps voor OneDrive voor Business. Zo heb je waar je ook bent, toegang tot je zakelijk bestanden en kan je dus werken. Je kan ook op een pc je zakelijke documenten synchroniseren. Die documenten vind je op de pc terug in de map OneDrive @ [organisatie naam]. Bij OneDrive voor Bedrijven heb je 1 TB aan ruimte voor je bestanden als onderdeel van je Office 365 abonnement.

Overeenkomsten
Beide systemen zijn bedoeld om je documenten online op te slaan en overal te kunnen raadplegen. Daarnaast hebben ze beiden de functie om bestanden te delen met anderen. Ze gebruiken op een pc hetzelfde icoon, dat is handig om te weten als je beide systemen tegelijkertijd wilt gebruiken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan