• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Een hyperlink maken die zoekt in een andere werkmap

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariusm

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 mei 2019
Berichten
1
Beste iedereen,

Ik ben bezig om de chaos wat op te ruimen die is ontstaan door 24 jaar lang gegevens op te slaan. Ik maak een nieuwe werkmap aan die alleen de interessante gegevens bevat. Nou wil ik een hyperlink maken die laat zien waar de informatie vandaan komt. De hyperlink maken naar de andere werkmap is geen probleem echter opent de link alleen de werkmap maar laat niet zien waar de gegevens staan in de map. Nou kan ik handmatig een cel verwijzing maken naar de locatie die de gegevens bevat. Om dit voor elke regel te doen zie ik niet zitten. Is er een formule die de inhoud van een geselecteerde cel uit werkmap 1 kan gebruiken om de zelfde waarden te tonen in werkmap 2? Ik wil bijvoorbeeld op een bedrijfsnaam kunnen klikken in mijn nieuwe werkmap 1 die dan is doorgelinkt aan de locatie in de oude werkmap 2. Het is voor mij dus van belang dat de desbetreffende formule de waarde pakt uit de geselecteerde cel uit werkmap 1 om de zoekopdracht uit te voeren in werkmap 2 (de oude).
Ik hoop dat de situatie een beetje duidelijk is! Alvast heel erg bedankt.

Mvg,

Marius
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan