• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA Printen

Status
Niet open voor verdere reacties.

MGM

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2009
Berichten
102
Beste,

Ik heb een document met een tabblad genaamd: Schoolgebouw. In het blad staan diverse gegevens. Vanuit cel R7 is de mogelijkheid om de waarde te wijzigen van 1 t/m 12. Als ik R7 de waarde '1' geef, dan wordt het blad aangepast aan die school. Als ik R7 de waarde '2' geef, dan wijzigt het document en geeft de waarden/uitkomsten van school 2 weer etc..

Ik ben op zoek naar een macro, die ik wil koppelen aan een button 'Print' zodat alle 12 scholen in een PDF worden geprint als ik op die knop druk.

Kan dit zonder dat ik een voorbeeld document aan deze vraag koppel?

Dank alvast.
 
zoiets?

Printpreview vervangen door printout als je het hebt getest. (Scheelt weer papier :)). Range aanpassen naar wens uiteraard.

Code:
Sub Sjonr()
For i = 1 To 12
    Cells(7, 18) = i
    Range("A1:H40").PrintPreview
Next
End Sub

Wat bedoel je eigenlijk met als PDF geprint?

Als PDF opslaan?

Code:
Sub Sjonr()
For i = 1 To 12
    Cells(7, 18) = i
    Range("A1:H40").ExportAsFixedFormat 0, "School" & i
Next
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Hiermee bedoel ik inderdaad opslaan als .PDF.

Ik zie wel dat als ik de VBA aan de Print button koppel, dat hij alle tabbladen aanpast, maar waar wordt de PDF opgeslagen?
Is het ook mogelijk om vervoglens te kunnen selecteren waar je de pdf wilt opslaan?
 
Standaard wordt het in de map "MIJN DOCUMENTEN" opgeslagen volgens mij, maar zo kan je een map opgeven.

Code:
Sub Sjonr()
For i = 1 To 12
    Cells(7, 18) = i
    Range("A1:H40").ExportAsFixedFormat 0, "C:\test\School" & i
Next
End Sub
 
Super! Nu werkt hij wel :thumb:

Laatste vraag, kan ik ook bij het printen de tabbladen 'Voorblad' en 'Tot.overzicht' hierbij aan toevoegen?
Dus als ik op de print button druk, dat niet alleen het tabblad 'Schoolgebouw' 12x wordt geprint, maar dat ook het Voorblad en Tot.overzicht hierbij aan toegevoegd worden?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan