Hoe pdf documenten doorbladeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

LWM

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Berichten
965
Ik heb een document van pakweg honderd pagina's gedigitaliseerd met de SnapScan. Nu heb ik een map met 100 afzonderlijke pdf-en. Dacht ze via een pijltje te kunnen doorbladeren, net als de inhoud van mijn map Afbeeldingen, maar nee dus. Is er een optie om ze alsnog opeenvolgend te kunnen doorbladeren?
 
Ja, naast de mogelijkheid om ze met een hulpprogramma of on-line te combineren tot één pdf bestand kan u alle bestanden selecteren en openen met Adobe Acrobat Reader, dat komt na selectie op de menubalk in Verkenner te staan.

In Acrobat Reader worden ze dan als tabbladen getoond. Vooraan bij de tabbladen staan trouwens menu's van Start en Gereedschappen, de combineren mogelijkheid die daar bij staat kost geld.
 
Print ze allemaal met bijvoorbeeld Pdfcreator tot 1 pdf en je kunt gewoon bladeren als in elke pdf met meerdere pagina's.
 
Als ik het goed begrijp zijn Adobe en Acrobat progs die niet in Windows zitten en die je eerst moet downloaden of zitten ze ergens verstopt? Wat ik ook vreemd vindt: als ik een zo'n pdf open, of ik selecteer ze allemaal, en ga dan naar 'bestand', dan mis ik de optie 'afdrukken'.

Ter info: ik ben Windows en Office enigszins ontgroeid omdat ik al jaren voor 99% met Linux Mint werk. Dat werkt veel makkelijker net als Libre Office. Zag bij de ScanSnap installatie echter alleen downloads voor Windows en Mac, dus om die reden heb ik toen W10 opgestart (is dual boot met Linux).
 
Adobe Acrobat Reader is een programma (ook in het Nederlands te downloaden) of een add-on voor de Internet browser. PDF bestanden staan onder licentie van Adobe. Er zijn betaalde versies ervan te downloaden om PDF's te maken of om meer bewerkingen erop uit te voeren. Tegenwoordig kunnen gratis programma's of on-line diensten deze taken even goed uitvoeren. Denk er bij on-line aan dat u uitzoekt of deze betrouwbaar zijn.
 
Dank voor de tip. Overigens startte ik mijn desktop op in Linux Mint en toen bleek dat de ScanSnap meteen werd herkend en werkte!
 
Ja dit lijk mij een speciaal programma hiervoor. Is de juiste scanner geselecteerd en werd de installatie van .NET Framework niet overgeslagen? De systeemeisen zijn verder ook nogal hoog: Intel® Corelon 1,8 GHz (2 kernen) (aanbevolen: Intel® Core™ i5 2,5 GHz of hoger)

http://scansnap.fujitsu.com

https://www.fujitsu.com/nl/products/computing/peripheral/scanners/scansnap/ix1500/index.html

Verder lees ik terloops dat USB3 poorten wel eens problemen geven met herkenning.

Laat het ons weten wanneer dat is opgelost.
 
De documenten moeten niet samengevoegd worden en wanneer dit een oplossing zou zijn dan moet dat voor ieder nieuw bestand nogmaals gebeuren en ook is dan het begin en einde van de afzonderlijke documenten onduidelijk.

Het gaat alleen om organiseren van afzonderlijke pdf's. Het met Snapscan scanners meegeleverde programma zou daarvoor bedoeld zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan