Het boek kan niet worden gopend

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Berichten
1.990
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo mensen,

Ik heb 1 (legaal) Epub boek en dat geeft als commentaar bij het openen: "Het boek kan niet worden geopend"

Er er niet een of andere reparatie-tools om deze onregelmatigheid weer te repareren ?

Met vriendelijke groet
Dukkel
 
Laatst bewerkt:
ePub

Als het aan uitgevers, bibliotheken en online boekwinkels als Bol.com ligt, is ePub dé standaard voor ebooks. De meeste digitale leesboeken, zoals romans, worden al in dit formaat geleverd. Het voordeel van het ePub-formaat is dat het efficiënter is (het neemt meestal minder ruimte in beslag) en extra tekstfuncties biedt. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om het lettertype van een boek te vergroten of verkleinen – of zelfs het hele lettertype te veranderen. Bij een PDF kan dat niet, want dan raakt de hele opmaak in de war (een PDF heeft een vast aantal pagina’s, terwijl dat van een ePub verschilt doordat dit afhankelijk is van de grootte van het lettertype).

Dat geldt overigens niet voor ePub 3.0 met vaste layout (fixed layout). Net als bij een PDF ligt het aantal pagina’s dan vast en kan het lettertype niet vergroot worden. Dat heeft een reden: een dergelijk ePub-book bevat dan rijke opmaak, zoals veel foto’s of plaatjes. Dat is dus een heel ander type boek dan een roman dat geheel uit tekst bestaat. Een ePub 3.0-bestand kan in principe door alle moderne ereaders gelezen worden, maar dus met een vaste layout. Oude ereaders kunnen er niet altijd mee overweg. Voor smartphones en tablets zijn er ePub-lezers, zoals Adobe Digital Editions (dat wij ook voor pc’s aanbevelen voor deze boeken). Mac’s, iPad’s en iPhone’s kunnen standaard overweg met ePub-bestanden via iBooks.
 
Hallo Senso

Ik heb een paar honderd Epub-boeken en deze zijn allemaal gewoon leesbaar.
Effe dubbel klicken op de titel en het boek ontvoud zich.
Daaronder zitten ook tientallen boeken van J.D. Robb
Alle titels van deze schrijfster kan ik probleemloos lezen, behalve 1 titel: "Verborgen Verleden"
Het lijkt me stug dat juist dat boek een andere opmaak zou hebben ten opzichte van al de andere.

Inmiddels heb ik een specifieke Epub-reader gedownload n.l. Calibre
En als ik de titel Verborgen Verleden in deze epub-reader inlees, kan ik dat boek wel lezen.
Wat zou er aan mankeren?
Met vriendelijke groet
Dukkel
 
Calibre zal op dit moment de enige reader zijn die in het verleden kan kijken.
 
Laatst bewerkt:
@senso: Taal is lastig; mijn vriendin is de enigste meid op aarde, maar niet de enige :). En volgens mij bedoel je dat :).
 
Ik heb het verleden uitgewist.;):d
 
Hallo Mensen,
Omdat boeken lezen ook op m'n Samsung Tablet A6 , zoek ik een Ereader geschikt voor Android
Nu heb ik gelezen dat Calibre ook een uitvoering heeft voor Android
Heeft iemand hiermee ervaring?
Dan zou ik dat graag horen.
Met vriendelijke groet
Dukkel
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan