• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opzoeken namen

Status
Niet open voor verdere reacties.

JesperAFCA

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2016
Berichten
20
Hoi,

Dit is een representatief voorbeeld over een tabel met gegevens over personeel (fictieve namen). Nu zoek ik een formule waarmee ik op een ander blad (blad 2) in een cel de namen van de mensen die bijvoorbeeld in 5-2019 uitdienst zijn gegaan. Wie zou mij daarbij kunnen helpen?

Filteren heeft geen zin want het moet in rapportage komen.
 
Kun je simpel met een Draaitabel doen. Daarbij gebruik je dan MaandJaarUit als Filter, en Naam als rijkop.
 
zoiets
 

Bijlagen

  • ontslag.xlsm
    21,7 KB · Weergaven: 67
Laatst bewerkt:
Het quoten is niet nodig. In #3 staat ook een reactie. Als dit niet de juiste uitkomst geeft werk dan in het voorbeeldbestand even uit wat je verwacht te zien.
 
@emields dat in een "lijst" vorm dat had ik nog van een tijd geleden. Maar ik vraag mij nu af of het kan in een cel. Alle namen.
 

Bijlagen

  • voorbeeld2_1.xlsx
    12,8 KB · Weergaven: 18
dan zo.
 

Bijlagen

  • ontslag.xlsm
    21,6 KB · Weergaven: 18
Exact, dank u!

Alleen bij het aanpassen van het bestand naar mijn situatie liep ik tegen iets anders aan. Als voorwaarde moet ook zijn dat het restaurant nummer 1000 (gelijk aan b1 in blad2). Zou dit nog aangepast kunnen worden?
 

Bijlagen

  • ontslag_nogeenverzoek.xlsm
    20,5 KB · Weergaven: 24
Laatst bewerkt:
graag gedaan
 

Bijlagen

  • ontslag.xlsm
    22,9 KB · Weergaven: 35
Iets efficiënter en obv de Uitdienst datum (Heb je de kolom 'MaandJaarUit' ook niet meer nodig)

Code:
Sub VenA()
  ar = Sheets("Blad1").Cells(1).CurrentRegion
  ar1 = Sheets("Blad2").Cells(1).CurrentRegion
  For j = 2 To UBound(ar)
    If ar(j, 1) & Format(ar(j, 7), "myyyy") = ar1(1, 2) & ar1(2, 2) & ar1(3, 2) Then c00 = c00 & ", " & ar(j, 3)
  Next j
  If Len(c00) > 0 Then Range("b5").Value = Mid(c00, 3) Else Range("b5").Value = ""
End Sub
 
Of:


Code:
Sub hsv()
 Sheets("blad1").Cells(1).CurrentRegion.Columns(3).Offset(1).Name = "br"
 Sheets("blad2").Range("b6") = Mid(Join([transpose(if(offset(br,,-2)&month(offset(br,,4))&year(offset(br,,4))=blad2!b1&blad2!b2&blad2!b3,", "&br,""))], ""), 3)
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan