Problemen met USB aansluiting/WIFI adapter

Status
Niet open voor verdere reacties.

reneemettrie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 aug 2006
Berichten
1.232
Een tijd geleden functioneerde WIFI niet meer en kocht ik een USB Wifi adapter. Heeft enkele maanden correct gefunctioneerd, maar laatst van en ene op de andere dag niet meer. Probleem opgelost door een andere USB poort te gebruiken.
Nu stop ik in de oorspronkelijke USB poort (degene die het probleem gaf met de WIFI) een USB stick. Bestanden perfect leesbaar. Maar wéér geen WIFI. Haal de USB stick weg: terug WIFI. Wat is hier aan de hand? Kan ik dat probleem zelf oplossen (ken niets van hardware)?
 
Zet u de pc altijd in slaap of sluimerstand, of sluit u windows en de pc echt helemaal af?
Het kan namelijk gebeuren dat als u windows niet echt afsluit (om weer lekker snel op te kunnen starten) de wifi het dan niet meer doet.
 
Mogelijk trekken beide usb-apparaten gezamelijk meer stroom dan het moederbord kan leveren, daar lijkt het in elk geval op...
Mijn gevoel zegt dat het hier over een laptop gaat maar dat wordt uit de beschikbare info niet duidelijk..?
 
Mogelijk trekken beide usb-apparaten gezamelijk meer stroom dan het moederbord kan leveren, daar lijkt het in elk geval op...
Mijn gevoel zegt dat het hier over een laptop gaat maar dat wordt uit de beschikbare info niet duidelijk..?


Het gaat om een Lenovo laptop die 2-3 jaar oud is. Maar hoe verklaar je dan het probleem als er enkel 1 USB apparaat (voor die WIFI) in de PC zit?

Zet u de pc altijd in slaap of sluimerstand, of sluit u windows en de pc echt helemaal af?
Het kan namelijk gebeuren dat als u windows niet echt afsluit (om weer lekker snel op te kunnen starten) de wifi het dan niet meer doet.

Altijd helemaal afsluiten
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dag, Wat wanneer u de WiFi adapter er opnieuw in steekt als de USB stick is geplaatst en de verbinding verbroken?

Nog een idee: Doe de USB stick er een keer niet heel veel verder in als nodig is, om problemen met de aarding te herkennen. Misschien blijft de WiFi verbonden terwijl de stick wordt herkend en werkt.

Om storing tussen de apparaten onderling te ondervangen zou u de 5 GHz band eens kunnen gebruiken voor de WiFi adapter.

USB aansluitingen zitten samen op een hub ofwel groep. Vaak zijn er meerdere groepen en dan een USB aansluiting aan de andere kant van het toestel. Wellicht heeft u bij die aansluiting meer succes.
 
Maar hoe verklaar je dan het probleem als er enkel 1 USB apparaat (voor die WIFI) in de PC zit?
Het zou kunnen dat er sprake is van een probleem binnen het spanningscircuit van de usb-poorten.
Welicht dat Peter ( VDK_P ) hier een idee over heeft ?
Heb hier zelf een dualband TP-link WiFi adapter en dat kreng wordt knap warm, hetgeen betekent dat deze ook behoorlijk wat stroom verbruikt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan