Wachtwoord/pincode verwijderen bij opstarten Windows 10 home

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je zult eerst dienen over te schakelen naar een lokaal account, dan die instellen zonder wachtwoord.
 
kies voor automatisch inloggen.

- Type: Windows toets + R (Uitvoeren)
- Type: netplwiz in de uitvoerbalk
- Zet het vinkje uit bij Gebruikers moeten een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven om deze computer te kunnen gebruiken.
- Klik op Toepassen en OK
- Herstart nu de computer en u zal zien dan Windows automatisch inlogt.
 
Allemaal geprobeerd. Nu heb ik dit: account.jpgaccount1.jpgaccount2.jpgaccount3.jpgaccount4.jpg
Dus, normaal log ik in met een pincode bij een account zonder de L erachter
Het lokale account is met de L erachter. Het lijkt wel of ze nu samen 1 zijn.
En het vinkje blijft weg!
 
Ik heb het op beide manieren geprobeerd, maar ik krijg steeds dit rare mixje.
Krijg dat lokale account er niet eens meer uit.
Als ik een ander wachtwoord maak bij het adm account krijg ik steeds meldingen
van microsoft dat het wachtwoord niet klopt.
 
Pleeg een systeemherstel in veilige modus of v.a. de installatie medium bij de herstelopties en begin opnieuw.
 
Kies bij een her-installatie voor "offline account" en je hebt dit gezeur nooit meer.
Je kunt, na afloop van de installatie, altijd nog een wachtwoord voor je Administrator- of andere account(s) instellen.
Zo doe ik het altijd, geen gezeur met tijdens herstarten steeds opnieuw het wachtwoord inkloppen, gewoon niks invullen maar dat achteraf doen :thumb:
 
Scrapheap Met achteraf bedoel je na de herinstallatie neem ik aan en éénmalig?
Het vervelende is dat Microsoft daarna steeds blijft zeuren dat het wachtwoord voor hun niet klopt,
maar ik ga het proberen.
 
Bedenk me ineens dat ik de laptop een keer weg heb moeten brengen, omdat ik een account aangemaakt
had in de veilige modus. Hun konden er toen niks mee en ik heb zelf alles weer in de fabrieksinstellingen
moeten zetten om er opnieuw in te komen. Er was toen nog geen wachtwoord. Ik durf nu eigenlijk niet zo
goed meer.....
 
Gewoon doen, installeren zonder account of wachtwoord, nergens ( mee ) aanmelden, gewoon "Overslaan" kiezen en je krijgt op een bepaald moment de keuze te kiezen voor een "off-line" account ( even bij de les blijven en goed lezen dus ).
Doe dat, voer daarna geen wachtwoord in ( veld leeg laten ) en kies volgende.
Voltooi de installatie, herstart en installeer de updates.
Je zult zien dat Windows nu probleemloos doorstart naar het bureaublad zonder ergens om te zeuren.
Er is nu slechts 1 account op de pc: het Administrator account zonder wachtwoord.
Je kunt nu bij "Gebruikers" in het scherm "Instellingen" zelf een wachtwoord voor dat account opgeven als je dat wilt / nodig vindt of 1 of meerdere gebruikers aanmaken met of zonder wachtwoord.
 
U: Je kunt nu bij "Gebruikers" in het scherm "Instellingen" zelf een wachtwoord voor dat account opgeven als je dat wilt / nodig vindt of 1 of meerdere gebruikers aanmaken met of zonder wachtwoord.
En DAT wachtwoord zeurt Microsoft bij de eerst volgende keer inloggen dus om!
 
Dat heb ik nog nooit meegemaakt na een her-installatie met gebruik van een offline-account :rolleyes:
 
Opperde al eerder, zet een herstelpunt terug en begin opnieuw.

Bij een Microsoft account bij inloggen dien je een wachtwoord in te geven, zet je die om naar een lokaal account ook bij inloggen maar die kun je later aanpassen zodat je geen wachtwoord hoef te gebruiken.

Of opnieuw installeren en gelijk een lokaal account gebruiken zonder wachtwoord in te geven dan start Windows gewoon door naar het bureaublad.
 
account5.jpg

Ik ga de heleboel inderdaad maar opnieuw installeren!

Ps vervelend dat je nu, nadat je op de link in de mail hebt geklikt
toch nog eerst moet inloggen op jullie site.
 
Waarom zou je op een link in een mail moeten klikken om Windows opnieuw te installeren.. :shocked:
Ik kan van hier niet zien wat je allemaal doet maar de adviezen volgen die gegeven zijn is dat volgens mij niet.....
 
Niet bij Windows, maar op JULLIE site van Helpmij.
Normaal klikte je dat aan en kwam je vanzelf bij de reactie en was je meteen ingelogd.
Nu moet je eerst weer inloggen. En daar wou ik nou net vanaf.... ook bij Windows ja.
Maar goed, hij doet het weer hoe het precies gelukt is weet ik niet meer ik heb peentjes
zitten zweten. Ik moet nu wel weer inloggen (ik gebruik een pincode) maar ik laat het
maar zo. Dit is niet iets wat ik kan.
Bedankt allemaal voor het meehelpen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan